crazylazyboy Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Det er så trist at leken er så ute å kjøre igjen. Kan ikke noen ildsjeler bare prøve seg på å svare og få det igang igjen? Savner dette Et hint på seneste oppgave er at det er et stort hint i fargene i bildet. Man kan se noe som er veldig sentralt for landet vi skal frem til. Lenke til kommentar
Samara Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Jeg tror jeg vet hvor det der er, mener å ha sett bildet fra stedet før. Men ikke bare må jeg lete godt for å komme på navnet, men jeg må innrømme at jeg ikke har fullt så lyst til å svare likevel. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 (endret) Budapest? Ungarsk flagg hvertfall. Endret 11. september 2013 av Midnight_walker Lenke til kommentar
Samara Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Er (minst) et annet flagg som har et sånt flagg også, Midnight_walker. Kom på det nå: tror det er Dusjanbe, Tadsjikistan. 1 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 11. september 2013 Rapporter Del Skrevet 11. september 2013 Ser ut som om det er fra en av republikkene løsrevet fra Sovjetunionen, lokalisert øst for sortehavet og antagelig med en gal diktator. Bishtek? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. september 2013 Rapporter Del Skrevet 12. september 2013 Er (minst) et annet flagg som har et sånt flagg også, Midnight_walker. Kom på det nå: tror det er Dusjanbe, Tadsjikistan. Du har rett, det er fargene til flagget til Tadsjikistan, og selvfølgelig er det mest kjente byen Dusjanbe på norsk, tideligere Dyushambe. Byen har litt over 500 000 innbyggere og dermed landets største by. Robertaas: du var veldig nærme Da ser vi snart ny oppgave av Samara håper jeg. Gratulerer Lenke til kommentar
Samara Skrevet 12. september 2013 Rapporter Del Skrevet 12. september 2013 Dusjanbe er absolutt en by jeg har lyst til å besøke en gang. Ny oppgave: Denne skulle nok være rimelig enkel for de fleste. Om ikke det meste kjente stedet i byen, så i alle fall en av de mest kjente. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. september 2013 Rapporter Del Skrevet 12. september 2013 Jeg regner med vi skal til Asia i alle fall Thailand kanskje? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 12. september 2013 Rapporter Del Skrevet 12. september 2013 Haha, det er vel deilig å være norsk der. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 12. september 2013 Rapporter Del Skrevet 12. september 2013 Haha, det er vel deilig å være norsk der. Du er utrolig kunnskapsrik Haha, jeg har ikke anelse og du vil ikke svare engang, for lett Lenke til kommentar
Samara Skrevet 12. september 2013 Rapporter Del Skrevet 12. september 2013 Jeg regner med vi skal til Asia i alle fall Thailand kanskje? Nei, er nok ikke Asia. Haha, det er vel deilig å være norsk der. Jess. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 12. september 2013 Rapporter Del Skrevet 12. september 2013 Siden det er deilig å være norsk der, skal vi til danmark da? Er det ikke det reklamen sier? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 13. september 2013 Rapporter Del Skrevet 13. september 2013 Da har jeg i så fall kjørt den banen Er det Tivoli i Köbenhavn da? Lenke til kommentar
Samara Skrevet 14. september 2013 Rapporter Del Skrevet 14. september 2013 Da har jeg i så fall kjørt den banen Er det Tivoli i Köbenhavn da? Riktig Din tur. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 14. september 2013 Rapporter Del Skrevet 14. september 2013 Da har jeg tatt den berg og dalbanen, skal si den var tam, ikke verdt 30min i kø Men ny oppgave ja: Hvor har jeg vært nå? I og med at denne er såpass lett vil jeg gjerne ha navnet på monumentet i tillegg til plasseringen Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 14. september 2013 Rapporter Del Skrevet 14. september 2013 (endret) Lion's Mound, Waterloo, Belgia Endret 14. september 2013 av StoreMyen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. september 2013 Rapporter Del Skrevet 14. september 2013 Det må da være løvebakken. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 14. september 2013 Rapporter Del Skrevet 14. september 2013 Lion's Mound, Waterloo, Belgia Det er riktig Men hadde du kjørt på skilt ville du ikke funnet frem med det navnet, det går under Butte de Lion, men det er da bare språket. Waterloo stemmer også, men skal sies at dette ligger flere 100meter fra byen. Der synes jeg forøvrig at jeg måtte ha meg en napoleonskake. Byggverket i seg selv er mektig imponerende, det er satt opp mellom 1824 og 1826 som minnemerke for de døende etter slaget ved Waterloo 18. juni 1815. Det rager 41 meter over bakkenivå og man trenger 226 trappetrinn for å komme opp til løven. Men da er vi klare for ny oppgave Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Da prøver vi med denne: Navn på markedet? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. september 2013 Rapporter Del Skrevet 15. september 2013 Borough? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå