Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er det bildeutlegger som skal gi endelig og formell bekreftelse da, men jeg kan likevel bekrefte mandela 100 % i dette tilfellet (og - sukk - hvorfor oppdaget jeg ikke denne tråden før og fikk grand opening her...).

 

Vi er helt presist ved krysset Königstrasse/Arnulf-Klett-Platz og står med siste bak ryggen og jernbanestasjonen bak høyre skulder (så jeg synes "90 grader" er litt feil...). Vodafone i nr 10, Stuttgart Bahnhof Sportshaus (Karstadt) i nr 1C og restauranten Sky Beach på taket av kjøpesenteret Galleria. "Utsiktstårnet" er tårnet på en kirke klemt inn mellom en kontorbygning og en annen bygning.

Lenke til kommentar

Eh, Stuttgart, mener å huske at det var en av de evigvarende prosjektene sammen med flyplassen utenfor Berlin. Aldri vært der dessverre.

Stuttgart er riktig ja :) All info kom av Hjemlengsel over så daer det bare å komme med neste oppgave. At jernbanen ikke var 90 grader beklager jeg, kan gått hende jeg husker litt feil :)

Lenke til kommentar

Nå er det bildeutlegger som skal gi endelig og formell bekreftelse da, men jeg kan likevel bekrefte mandela 100 % i dette tilfellet (og - sukk - hvorfor oppdaget jeg ikke denne tråden før og fikk grand opening her...).

 

Vi er helt presist ved krysset Königstrasse/Arnulf-Klett-Platz og står med siste bak ryggen og jernbanestasjonen bak høyre skulder (så jeg synes "90 grader" er litt feil...). Vodafone i nr 10, Stuttgart Bahnhof Sportshaus (Karstadt) i nr 1C og restauranten Sky Beach på taket av kjøpesenteret Galleria. "Utsiktstårnet" er tårnet på en kirke klemt inn mellom en kontorbygning og en annen bygning.

 

Reist mye, hjemlengsel? :)

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Det som først satte meg på sporet, var at noe i fremgrunnen kunne passe med vinranker, samtidig som du hadde så fin flat by bak. Derefter var det de høyhusene til høyre i bakgrunnen som kunne passe med UNO-stadt, og de palass-gjenstandene mer midt i (med parker), som kan rime med bygninger jeg vet befinner seg i byen. (Det nærmeste jeg har vært Østerrike, forøvrig, er dengangen jeg var på tur til ...Nürnberg (!)) Ellers har du jo selvfølgelig noen tydelige kirker, som jo Wien også har.

 

Men Hundertwasser bygget altså også et fjernvarmeanlegg ? Javel, det jeg stort sett kjenner til av ham, er jo det berømte leilighetshuset i en av Wiens bezirke...

 

(edit: La inn "sett" efter "stort".)

Endret av akroev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...