robertaas Skrevet 14. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2013 Jernbanestasjoner med utsiktstårn er sjelden vare. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 14. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2013 Jernbanestasjoner med utsiktstårn er sjelden vare. Du vet alle, sykt kunnskapsrik du er Men du svarer ikke så oppgaven holder fortsatt på, greit hint for dere andre det. Kan også si at det er en del konflikter rundt akkurat denne togbanestasjonen som altså befinner seg 90 grader til høyre for bildet Lenke til kommentar
SLi Skrevet 14. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2013 (endret) TV tårnet ligger ikke helt inntil togstasjonen da... Berlin? Eller, 100m fra den ene utgangen på siden Endret 14. juli 2013 av SLi Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 14. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2013 Nicht Berlin Lenke til kommentar
Chocolate-Monster Skrevet 14. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2013 TV tårnet ligger ikke helt inntil togstasjonen da... Berlin? Ikke no TV tårn. (Var der sammen så derfor jeg ikke svarer) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 14. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2013 Var dere innom noen bilfabrikker/museer? Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 14. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2013 Var dere innom noen bilfabrikker/museer? Mercedes-Benz, Porsche skal vist være lite og kjedelig i forhold Ellers var vi også i Karlsruhe, Munchen, Konstanz, Zurich, Vaduz, Innsbruck, Praha av de byene vi stoppa i på vår lille interrailtur Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2013 Eh, Stuttgart, mener å huske at det var en av de evigvarende prosjektene sammen med flyplassen utenfor Berlin. Aldri vært der dessverre. Lenke til kommentar
Hjemlengsel Skrevet 15. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2013 Nå er det bildeutlegger som skal gi endelig og formell bekreftelse da, men jeg kan likevel bekrefte mandela 100 % i dette tilfellet (og - sukk - hvorfor oppdaget jeg ikke denne tråden før og fikk grand opening her...). Vi er helt presist ved krysset Königstrasse/Arnulf-Klett-Platz og står med siste bak ryggen og jernbanestasjonen bak høyre skulder (så jeg synes "90 grader" er litt feil...). Vodafone i nr 10, Stuttgart Bahnhof Sportshaus (Karstadt) i nr 1C og restauranten Sky Beach på taket av kjøpesenteret Galleria. "Utsiktstårnet" er tårnet på en kirke klemt inn mellom en kontorbygning og en annen bygning. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 15. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2013 Eh, Stuttgart, mener å huske at det var en av de evigvarende prosjektene sammen med flyplassen utenfor Berlin. Aldri vært der dessverre. Stuttgart er riktig ja All info kom av Hjemlengsel over så daer det bare å komme med neste oppgave. At jernbanen ikke var 90 grader beklager jeg, kan gått hende jeg husker litt feil Lenke til kommentar
SLi Skrevet 15. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2013 (endret) Nå er det bildeutlegger som skal gi endelig og formell bekreftelse da, men jeg kan likevel bekrefte mandela 100 % i dette tilfellet (og - sukk - hvorfor oppdaget jeg ikke denne tråden før og fikk grand opening her...). Vi er helt presist ved krysset Königstrasse/Arnulf-Klett-Platz og står med siste bak ryggen og jernbanestasjonen bak høyre skulder (så jeg synes "90 grader" er litt feil...). Vodafone i nr 10, Stuttgart Bahnhof Sportshaus (Karstadt) i nr 1C og restauranten Sky Beach på taket av kjøpesenteret Galleria. "Utsiktstårnet" er tårnet på en kirke klemt inn mellom en kontorbygning og en annen bygning. Reist mye, hjemlengsel? Endret 15. juli 2013 av SLi Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 15. juli 2013 ok, ny oppgave: Lenke til kommentar
( ) Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 Wien, Österreich. Glaube ich... Lenke til kommentar
SLi Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Syntes jeg så noe lignende på et TV-show fra Auckland.. men det ser ikke akkuratt helt ut som Auckland det Har på følelsen at Akroev har rett. Endret 16. juli 2013 av SLi Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 Det var mye vin på det bildet.. Lenke til kommentar
SLi Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 Ikke tilfeldigvis en by i Nord-Frankrike da? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Wien, Österreich. Glaube ich... Stimmt AKH (Wiener Allgemeine Krankenhaus) og Hunderwassers avfallsanlegg er vel de mer karakteristiske silhuettene som avslører her? http://commons.wikim...ernheizwerk.JPGBildet er tatt fra Kahlenberg om jeg husker riktig. Endret 16. juli 2013 av mandela Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 Stimmt AKH (Wiener Allgemeine Krankenhaus) og Hunderwassers avfallsanlegg er vel de mer karakteristiske silhuettene som avslører her? http://commons.wikim...ernheizwerk.JPG Er du sikker på at det ikke er fabrikken til Willy Wonka? Lenke til kommentar
( ) Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 (endret) Det som først satte meg på sporet, var at noe i fremgrunnen kunne passe med vinranker, samtidig som du hadde så fin flat by bak. Derefter var det de høyhusene til høyre i bakgrunnen som kunne passe med UNO-stadt, og de palass-gjenstandene mer midt i (med parker), som kan rime med bygninger jeg vet befinner seg i byen. (Det nærmeste jeg har vært Østerrike, forøvrig, er dengangen jeg var på tur til ...Nürnberg (!)) Ellers har du jo selvfølgelig noen tydelige kirker, som jo Wien også har. Men Hundertwasser bygget altså også et fjernvarmeanlegg ? Javel, det jeg stort sett kjenner til av ham, er jo det berømte leilighetshuset i en av Wiens bezirke... (edit: La inn "sett" efter "stort".) Endret 16. juli 2013 av akroev Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. juli 2013 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2013 Derefter var det de høyhusene til høyre i bakgrunnen som kunne passe med UNO-stadtAkkurat det stemmer ikke, de bygga til høyre er Wienerberg City, er egentlig et "lurebilde" siden jeg valgte ut et bilde uten Donau på venstre side Uansett, oppgaven er godt besvart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå