Andersas Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Kiel, Tyskland? Var nok litt for lett, ja Helt riktig! Endret 9. mai 2013 av Andersas Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Vi skal til Tyskland? Grunnen til at jeg tenker dette er tysk flagg på båten, typisk tysk bygning i bakgrunn og ser konturen av en Mercedes borte på kaia Edit: Der gikk den Endret 9. mai 2013 av crazylazyboy Lenke til kommentar
Andersas Skrevet 9. mai 2013 Del Skrevet 9. mai 2013 (endret) Hvem hadde trudd den ene greske byen barneskolelæreren din nevnte under geografitimen skulle vise seg å være knossos? Virker lovende. Det var ikke under en geografitime, men heller når jeg leverte meldingen om å få fri fra skolen, hvor det sto at jeg skulle til Kreta. Da nevnte han Iraklion og Knossos, som var steder han hadde vært, men som han også anbefalte meg å reise til hvis vi hadde tid. Endret 9. mai 2013 av Andersas Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Hvem hadde trudd den ene greske byen barneskolelæreren din nevnte under geografitimen skulle vise seg å være knossos? Virker lovende. Fascinerende er det. Dessuten er vel Kreta egentlig et ganske smått areale? Beunderlig at det er delt opp i byer med egne stedsnavn. Virker som en morsom lek, dette. Kreta er ei stor øy i middelhavet, og det er flere byer der. Knossos er jo ikke en egentlig by lengre, da den ble fraflyttet for x-1000 år siden pga. en naturkatastrofe. Den har levd videre som et sagn, inntil en engelsk eventyrer og oppdager (Arthur Evans) fant ut at han skulle begynne å lete etter sannheten i sagnet, og faktisk oppdaget sagnbyen. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 (endret) Det var ikke under en geografitime, men heller når jeg leverte meldingen om å få fri fra skolen, hvor det sto at jeg skulle til Kreta. Da nevnte han Iraklion og Knossos, som var steder han hadde vært, men som han også anbefalte meg å reise til hvis vi hadde tid. Spur of the moment typ ting da. Er rart åssen slike små snutter kan være med deg over lengre tid. Dypt begravd i minnet før de kommer opp til overflaten når man trenger det som aller mest. Kreta er ei stor øy i middelhavet, og det er flere byer der. Knossos er jo ikke en egentlig by lengre, da den ble fraflyttet for x-1000 år siden pga. en naturkatastrofe. Den har levd videre som et sagn, inntil en engelsk eventyrer og oppdager (Arthur Evans) fant ut at han skulle begynne å lete etter sannheten i sagnet, og faktisk oppdaget sagnbyen. Ser at du kan en del om geografi og jeg er mektig imponert Det er ikke det at jeg ikke trudde på deg. Jeg er takknemlig for svar og alt det der, og legger meg flat. Knosses er faktisk en by i middelhavet, den er sagnomsuset og det er et stykke vakkert landemerke. Endret 10. mai 2013 av Danek 1 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Ny oppgave: Hva kalles øya, og hvor ligger den? Lenke til kommentar
Andersas Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Spur of the moment typ ting da. Er rart åssen slike små snutter kan være med deg over lengre tid. Dypt begravd i minnet før de kommer opp til overflaten når man trenger det som aller mest. Du kan velge å tro meg eller ei, men jeg snakker faktisk sant. Knossos kom bare opp for meg, og sånn er det. Enkelte ting fester seg bedre enn andre... 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Kan det være Vietnam? Har ikke peiling på sted desverre Lenke til kommentar
Danek Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Sør Øst Asia. Thailand, Kambodsja, Indonesia, der om kring. Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Kan det være Vietnam? Har ikke peiling på sted desverre Det er ikke Vietnam, men du er i rett verdensdel, da Sør Øst Asia. Thailand, Kambodsja, Indonesia, der om kring. Ja Lenke til kommentar
Danek Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Åh... Ble såååå usikker nå, mener å ha sett denne øya i en dokumentar, BBC south pacific kanskje, men kan ikke for livet av meg huske hva den heter eller hvor den er... Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Du har nok rett i det. Øya er kjent under et Europeisk navn... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Var det ikke en skurk som hadde en stor reflektor på den øya? 1 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 10. mai 2013 Del Skrevet 10. mai 2013 Var det ikke en skurk som hadde en stor reflektor på den øya? He He Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 11. mai 2013 Del Skrevet 11. mai 2013 (endret) Der har jeg vært. James Bond Island ved phuket i Thailand. Husker ikke det lokale navnet. Mener denne var James Bond-øya, og ikke den større hovedøya. Endret 11. mai 2013 av Hakataramea 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 17. mai 2013 Del Skrevet 17. mai 2013 Siden Hakataramea ikke har lagt ut ny oppgave så gjør jeg det Har tatt lang tid og tråden dør igjen. Hvor har jeg vært nå? 1 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Hmm. Med utgangspunkt i den nederste røde bilen vil jeg tippe øst-europa. Og for å spesifisere sier jeg Moskva Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 18. mai 2013 Del Skrevet 18. mai 2013 Feil land desverre, men Øst-Europa høres bra ut Lenke til kommentar
madammim Skrevet 19. mai 2013 Del Skrevet 19. mai 2013 Romania, Bucuresti? (gjetter vilt her nå, men vi bør holde tråden i live ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå