Hakataramea Skrevet 1. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) crazylazyboy: Nei igjen! Andersas: Nå begynner vi å nærme oss. Du har i hvert fall kommet fram til landet. Legger ved et bilde til, som jeg tok fra en litt mindre populær vinkel. Jeg vil ha navn på fjellet, og gjerne vannet på det første bildet. Men oppgaven er fjellet. Endret 1. mai 2013 av Hakataramea Lenke til kommentar
madammim Skrevet 1. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2013 Da tipper jeg Mount St. Helena. Landskapet ligner jo, men det ser ikke helt ut som et vulkanutbrudd, men det er noen år siden da Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 1. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2013 (endret) Det er feil. Fjellet er ikke superkjent internasjonalt, men likevel et svært populært fotomotiv. Fjellet er et ikon i staten det ligger i, og er også populært blant fjellklatrere/brevandrere. Endret 1. mai 2013 av Hakataramea Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 1. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2013 Skal vi til Colorado eller Utah? Lenke til kommentar
Andersas Skrevet 1. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2013 Er vi i Washington? Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 1. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 1. mai 2013 Ja. Ligger i Cascades Mountains, som også Mt. St. Helena gjør. Fjellet er 2.783 meter høyt. Igjen, navnet er ikke veldig kjent internasjonalt. Men har man derimot vært i Washington-staten, er dette et populært reisemål for mange. Mange kaller fjellet for et av verdens mest fotograferte, og det finnes på svært mange postkort. Av åpenbare årsaker. Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 3. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2013 Et par dager siden sist... Fjellet heter Mt. Shuksan. Navnet er indiansk, og betyr "brølende fjell". Det viser til lyden fra fossefallene og de hyppige jordskredene. Vannet på det første bildet heter Picture Lake. Dette fotomotivet er som sagt brukt mye i USA, og dekorerte blant annet Grand Central Station i New York i mange år. Ellers er det brukt mye på postkort og i kalendere. Stedet ligger nær Mount Baker Highway, noe som også gjør at trafikken til Picture Lake er stor. Oppgaven er fri. Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 3. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2013 Hvor har jeg vært hen nå? Håper på gode forslag Kan røpe såpass at byen vi skal frem til har et lengre navn enn det som oftest blir brukt Lenke til kommentar
madammim Skrevet 3. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2013 For å tippe helt vilt: Santiago de compostello i nord-Spania Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 3. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 3. mai 2013 For å tippe helt vilt: Santiago de compostello i nord-Spania Nei desverre Feil land Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 4. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2013 Er det i Storbritannia? Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 4. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2013 Newcastle upon tyne? Tipper vilt. Men ser jo det engelske skiltet i det ene vinduet. Og den byen er den eneste jeg kommer på med et lenger navn enn det som brukes. 1 Lenke til kommentar
madammim Skrevet 4. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2013 Telefonnummeret i vinduet ser amerikansk ut, så tipper da LA (Los Angeles) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2013 Ja, det er jo sjelden man høre noen bruke hele navnet El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Ángeles de Porciúncula, 1 Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 4. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2013 Newcastle upon tyne? Tipper vilt. Men ser jo det engelske skiltet i det ene vinduet. Og den byen er den eneste jeg kommer på med et lenger navn enn det som brukes. God tipping Det er helt riktig, bildet er tatt på nordenden av Tyne Bridge, tårnet du ser hører til All saints church. River Tyne er da altså ca 50m bakover og ca 50 meter nedover fra bildeposisjonen Lenke til kommentar
Hakataramea Skrevet 5. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2013 (endret) Yahoo... Ny oppgave: Endret 5. mai 2013 av Hakataramea Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 5. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2013 Vill gjetting: Slovenia? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 5. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2013 Jeg har sett dette på TV for ikke så lenge siden. Sikkert et reiseprogram På sokkelen til statuen er det blant mye skrevet mapuche. Dette er jo en indianerstamme fra sør-Amerika. En del av de folkene på bilde kan godt være fra sør-Amerika. Vegetasjonen tyder på langt sør, så da tipper jeg Chile eller Argentina. Kan det være i Patagonia? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå