Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Bor i Japan for tiden :) Tok tog. Oppgaven din har jeg ikke peiling på.
Hvor anbefaler du å booke togbilletter for Japan? Har enda ikke bestemt ruten, men tenkte noe slikt som Narita-Hiroshima-Kyoto-Narita.

 

On topic: Oppgaven er fri etter over 48 timer uten nye tips. Anbefaler oppgaver som i alle fall noen kan klare å løse uten å google.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Visste ikke at São Paulo er reklamefri... Men JA, svaret er riktig. Dette gikk jo enda raskere enn jeg regnet med, selv om oppgaven var passe overkommelig. Byen er blant verdens største, og et finanssentrum. Innbyggerne kalles "paulistas", som er kjent for å være hardtarbeidende folk. Det sies at "mens man i Rio stort sett fester på stranda, bringer folket i São Paulo landet fremover". Byen er også den med flest helikoptre i verden.

 

robertaas, vil tro du har noen flere bilder på lager?

Lenke til kommentar

Hvor anbefaler du å booke togbilletter for Japan? Har enda ikke bestemt ruten, men tenkte noe slikt som Narita-Hiroshima-Kyoto-Narita.

 

On topic: Oppgaven er fri etter over 48 timer uten nye tips. Anbefaler oppgaver som i alle fall noen kan klare å løse uten å google.

 

Mener det er en egen turistbillett beregnet for utlendinger som er langt rimeligere enn den vi som bor her får kjøpe. Men den må forhåndsbestilles fra utlandet, og så plukkes opp i Japan. Den gjelder dog bare JR, og jeg vet ikke om det er JR i hele Japan eller at du må kjøpe for hver enkelt region.

 

ThejapanchannelDcom har en video om det på Youtube med hvordan man går frem for å bestille billett, samt hvor den kan benyttes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...