mandela Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Hvor er så dette? I Bayern et sted, husker dessverre ikke navnet på stedet / bygget. Endret 19. desember 2012 av mandela Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 (endret) Det slottet der så jeg i en artikkel om de vakreste slottene i Tyskland. Kom på førsteplass, til og med. Det er vel Neuschwanstein Schloss i/nær Hohenschwangau? Endret 19. desember 2012 av Coffey Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 Nummeret inntil tungekrøll, disse navna Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 Jeg føler mer at munnen min blir en fontene av spytt når jeg prøver å uttale de korrekt. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 19. desember 2012 Det slottet der så jeg i en artikkel om de vakreste slottene i Tyskland. Kom på førsteplass, til og med. Det er vel Neuschwanstein Schloss i/nær Hohenschwangau?Riktig. Din tur! Lenke til kommentar
mandela Skrevet 20. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2012 Det slottet der så jeg i en artikkel om de vakreste slottene i Tyskland. Kom på førsteplass, til og med. Det er vel Neuschwanstein Schloss i/nær Hohenschwangau? OT, men jeg kan anbefale reiseprogrammet "I Tyskland med Al Murray" som også er innom dette slottet: http://tv.nrk.no/serie/i-tyskland-med-al-murray Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2012 Vi skal til de britiske øyer? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2012 Jeppers! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2012 Det er ting på bildet som får meg til å tro at det ikke er Scotland, men Irland. Men så vet jeg ikke mere. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 20. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2012 Det er riktig det! Hva var det i bildet som fikk deg til å gå vekk fra Skottland? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2012 Haha, kan ikke avsløre alle hemmeligheter her. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 20. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 20. desember 2012 Har det noe å gjøre med geologien eller kunn geografien? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 21. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2012 Muligens slottet. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 21. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2012 Har det noe å gjøre med geologien eller kunn geografien? Rimelig sikker på at han har brukt geografien... Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 21. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2012 Vel, spørsmålet utelukket heller ikke geografien. Slik jeg leste det, var geografi en selvfølge, og spørsmålet var om geologien spilte noen rolle. Lenke til kommentar
kmatis Skrevet 21. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2012 Vel, spørsmålet utelukket heller ikke geografien. Slik jeg leste det, var geografi en selvfølge, og spørsmålet var om geologien spilte noen rolle. Geologi er hovedsakelig læren om jorden og bergartenes historie, oppbygning og sammensetning. Rent overflatemessing, på et slikt bildet. Er det hovedsakelig geografiske erfaringer han baserer seg på. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 21. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 21. desember 2012 Rimelig sikker på at han har brukt geografien... Tja, om det er landformene som er avgjørende og og han mener enkelte ommråder kan utelukkes på bakgrunn av disse vil jeg si Geologien er avgjørende. Derfor jeg spør Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) Bildet ble tatt når jeg besøkte Irland i fjor høst. Slottet ligger i en nasjonalpark nord i landet, ble bygd på 1800-tallets andre halvdel av en rik ire som døde før slottet ble fullført. Hans kone tok over styringen, og bygde på mange ting, som f.eks. slottets velkjente eksotiske hage. En amerikaner kjøpte slottet på 1930-tallet, og siden har mange kjente ansikter, som f.eks. Marilyn Monroe, vært innom på ferie. Det er i dag i statens eie. Gi meg navn på slott og county, og jeg er fornøyd. Endret 23. desember 2012 av Coffey Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 23. desember 2012 Rapporter Del Skrevet 23. desember 2012 (endret) Muligens slottet. Slottet skal i følge Wikipedia være bygd i en skotsk arkitekturstil, så det virker som det fort kunne vært en felle, haha. Endret 23. desember 2012 av Coffey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå