Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er i Japan, ja, men det er verken Tokyo eller Kyoto. For de som er interessert i språk, kan det nevnes at byen har en ganske særegen dialekt som jeg nå selv også har begynt å bruke, selv om det var vanskelig den første tiden.

 

Det første stedet er ikke så kjent blant turister, og heller ikke noe sted man besøker med mindre man skal noe i nærheten. Dog er det her jeg må bytte fra tog til t-bane, og det ligger rundt 20 min til fots fra skolen min.

 

 

Nye bilder:post-223522-0-08054400-1353324472_thumb.jpgpost-223522-0-33660500-1353324484_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvorfor det? Uansett hvor det er, holder det ikke med land.

Fordi jeg så på et genialt reiseprogram som het "Ein idiot på tur" han besøkte Michu Pichu og det ligna noe grasalt på dette, både med tanke på stien, fjellene og er det ikke bagasjebærere?

 

Sorry, skrev det helt feil: Machu Picchu

Endret av crazylazyboy
Lenke til kommentar

He he, "Ein idiot på tur" er ganske morsomt. For øvrig, sist gang jeg posta noe (Medellin) ble jeg skuffa over at stedet ble avslørt så raskt (11 timer). Nå tok det... sju minutter :). Grattis. Men hadde ventet at den ble tatt ganske raskt også da. Dette er the Inca trail, stien til Machu Picchu. Fire-fem dager i fantastisk natur, med mange historietimer underveis. Inkaene var for øvrig imponerende arkitekter og ingeniører. Dette er en tur som anbefales.

Lenke til kommentar

He he, "Ein idiot på tur" er ganske morsomt. For øvrig, sist gang jeg posta noe (Medellin) ble jeg skuffa over at stedet ble avslørt så raskt (11 timer). Nå tok det... sju minutter :). Grattis. Men hadde ventet at den ble tatt ganske raskt også da. Dette er the Inca trail, stien til Machu Picchu. Fire-fem dager i fantastisk natur, med mange historietimer underveis. Inkaene var for øvrig imponerende arkitekter og ingeniører. Dette er en tur som anbefales.

Kjenner jeg begynner å elske denne leken! Ble ganske stolt av meg sel når jeg fikk den :) Hadde ikke sett det om det ikke var for det geniale programmet "ein idiot på tur" Jeg er bare 16år og har lite reiseerfaring, men elsker geografi, har vært interresert i det siden jeg lærte meg å lese. Gleder meg til jeg blir eldre og får mer penger så skal jeg reise masse og antakelig ha en jobb som har med det å gjøre :wee:

 

Her er neste oppgave: Vil ha navn på fjell foran eller navn på steinformasjonen. Dette vil bli akseptert som riktig, men for full pott ill jeg gjerne ha med plassering og høyde om du vet :)

post-265549-0-51808600-1353396393_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...