Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Geografilek for oss nerder [Les første post]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sees ikke fra det siste bildet, men Double Arch er jo kjempediger. Så den nettopp på Travel Channel og terrenget rundt lignet så jeg bare prøvde meg. Har enda ikke fått sett disse selv. :-/

Om du ser godt etter på bildet kan du skimte folk som går under den helt der borte. Da ser du størrelsen. Tok bildet på god avstand, hadde ikke tålmodighet til å gå helt bort da jeg allerede hadde sett titalls vis av slike "archer" tidligere samme dag.

Lenke til kommentar

Nei. Guatemala har for øvrig det aller mest kjente maya-stedet, nemlig Tikal. Ruinene der er opptil rundt 70 meter høye, og svært imponerende. Guatemala har også El Mirador, et enormt arkeologisk sted dypt inne i jungelen. Men dette er i et land litt lenger sør. Hvis ingen gjetter det, sier jeg svaret i morgen ettermiddag.

Lenke til kommentar

Ko Phi Phi Lee i Thailand om jeg ikke husker helt feil. Er forresten mye finere på bilder enn i virkeligheten. Er blitt ganske så turistinfisert.

Du husker korrekt. Enig, har noen personlige bilder fra stranden. Men bildet ovenfor er mye penere.

Da kan du fortsette. Pga du svarte med land og øy-navn og ikke en film-tittel. :wee:

Lenke til kommentar

Det jeg husker fra hovedøya:

-altfor trangt på stranden

-køer med båter med turister på dagstur

-de hadde ikke fungerende system for behandling av søppel så det stanket søppel over det meste av landtungen

-oljeflak som lå langs stranden, kom fra noen av de mange utslitte båtene

Et skikkelig paradis altså, men det så jo utrolig ut på bilder tatt litt på avstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...