Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ble da svært til aktivitet i denne tråden, men jeg henger ikke helt med på hva som er postet på de siste sidene. Hvordan googler man bilder?

Er noe med kilden til bildet, så da finner man opphavet til bildene = profit. Ble litt oppstandelse i tråden igår, så jeg hev meg likegodt inn i leken, på den rettferdige måten.

Lenke til kommentar

Du kan se på filnavnet, det er jo det letteste, men det finne også "Reverse Google Image Search". Den mest kjente er vel TinEye.com, og her limer du bare inn et bilde, og så sammenligner den bildet du har lagt inn med andre bilder på internett. Med litt hell kommer man da til en side bildet er tatt fra som inneholder litt informasjon om hvor det er.

La meg illustrere med et tidligere innlegg vi vet svaret på.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=888364&view=findpost&p=16679316

Åpne bildet i full størrelse og kopier bildeadressen. Gå til TinEye.com og lim den inn. Da får man opp resultatene, og første hit er fra Wikipedia-artikkelen om Pärnu. Da er det ikke vanskelig å gjette hvor man er.

Lenke til kommentar

Da slår jeg til meg ett bilde fra eget album. Trenger ikke navnet på selve stedet, navnet på byen og landet holder. Husker ikke hva plassen het.

Edit: om du vet hva plassen heter, vær snill å si det. Stresser litt med å finne det ut selv. Fant ut hva selve plassen heter.

post-210780-0-11917900-1294508220_thumb.jpg

Endret av Friction#
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...