robertaas Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Det ble da svært til aktivitet i denne tråden, men jeg henger ikke helt med på hva som er postet på de siste sidene. Hvordan googler man bilder? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Det ble da svært til aktivitet i denne tråden, men jeg henger ikke helt med på hva som er postet på de siste sidene. Hvordan googler man bilder? Er noe med kilden til bildet, så da finner man opphavet til bildene = profit. Ble litt oppstandelse i tråden igår, så jeg hev meg likegodt inn i leken, på den rettferdige måten. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Du kan se på filnavnet, det er jo det letteste, men det finne også "Reverse Google Image Search". Den mest kjente er vel TinEye.com, og her limer du bare inn et bilde, og så sammenligner den bildet du har lagt inn med andre bilder på internett. Med litt hell kommer man da til en side bildet er tatt fra som inneholder litt informasjon om hvor det er. La meg illustrere med et tidligere innlegg vi vet svaret på. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=888364&view=findpost&p=16679316 Åpne bildet i full størrelse og kopier bildeadressen. Gå til TinEye.com og lim den inn. Da får man opp resultatene, og første hit er fra Wikipedia-artikkelen om Pärnu. Da er det ikke vanskelig å gjette hvor man er. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 (endret) Da slår jeg til meg ett bilde fra eget album. Trenger ikke navnet på selve stedet, navnet på byen og landet holder. Husker ikke hva plassen het. Edit: om du vet hva plassen heter, vær snill å si det. Stresser litt med å finne det ut selv. Fant ut hva selve plassen heter. Endret 8. januar 2011 av Friction# Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Kan dette være Triumfbuen i Barcelona? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Det er ikke Barcelona. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Arc de Triomphe (eller hvordan det nå staves) ligger vel i Paris, Frankrike? Er det ikke der de har den rundkjøringen som går gal vei? Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Det er heller ikke Triumfbuen i Paris. Rundkjøring som går gal vei vet jeg ikke noe om Vi er i Europa. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Med så mange scootere på bildet, så bør/må vel dette være i Italia? (Der har jeg forøvrig ikke vært ennå). Siden Roma antakeligvis er litt for "obvious", så tipper jeg på Napoli. Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Italia er korrekt, men det er ikke Napoli. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 22 innlegg har blitt slettet. Det er fint om dere holder dere til emnet, og dropper tull og offtopic. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. 2 Lenke til kommentar
The Doctor Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Piazza Vittoria, Genoa? Det er helt korrekt. Lenke til kommentar
Mitez Skrevet 9. januar 2011 Del Skrevet 9. januar 2011 Piazza Vittoria, Genoa? Det er helt korrekt. Har ikke en plass akuratt nå, så neste er åpen/fri. Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Jeg legger ut en ny oppgave, jeg Hva dette er kan dere jo se, men hva heter den og hvor ligger den? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Etter registreringsskiltene på bilene så er det vel Storbritannia (gule bak og hviter foran). Tja, tar den "obviouse": London? Lenke til kommentar
Hanske Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Du har riktig by. Noen som vet hva den heter? Endret 15. januar 2011 av Hanske Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 Å, skulle du ha navn på bygningen også? Vel, det aner jeg ikke, men ser ut som en minaret eller noe slikt.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå