Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Det minner meg om noe jeg så i Munchen en gang, men regner med jeg tar feil ettersom denne skulle være vanskeligere enn som så. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan dere vet så mye jeg? Sitter dere klistra til travel channel hele dagen, eller har dere rett og slett bare reist mye? Eller er dere bare smarte, rett og slett?

 

Men, det er moro å følge med i allefall :D

Vel, jeg har ikke reist så mye som disse andre her tydeligvis har gjort, men jeg plalegger å reise mye når etter jeg blir ferdig på skolen :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det minner meg om noe jeg så i Munchen en gang, men regner med jeg tar feil ettersom denne skulle være vanskeligere enn som så. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan dere vet så mye jeg? Sitter dere klistra til travel channel hele dagen, eller har dere rett og slett bare reist mye? Eller er dere bare smarte, rett og slett?

 

Men, det er moro å følge med i allefall :D

Har reist en del, ser ofte reiseprogrammer, leser reiseskildringer og sist men ikke minst så er vel vi smarte :dribble: .

 

Men Munchen er det ikke.

Lenke til kommentar
Jeg skjønner egentlig ikke hvordan dere vet så mye jeg? Sitter dere klistra til travel channel hele dagen, eller har dere rett og slett bare reist mye? Eller er dere bare smarte, rett og slett?
Kanskje en kombinasjon. :!:

 

Kjenner ikke umiddelbart igjen hvor dette bildet er, men det er jo mange spor i bildet. Er mulig jeg bommer:

-Høyrekjøring

-Tretypene: Bjørk og bartrær betyr ikke for langt sør, samtidlig varmeelskende løvtrær som begrenser hvor langt nord det ligger.

-Bildet er fra den nordlige halvkule.

-Bildet er tatt ca. kl 13:00, antagelig tidlig i september. med litt innsats kan man regne ut mulig breddegrad.

-By grunnlagt 1600-1800.

-Motorvei nord/sør ligger nær kirken.

 

Noe som forvirrer meg litt:

-flaggborgen

-Oppbyrring av plassen rundt kirken, veldig spesiell løsning.

Lenke til kommentar

Gode betraktninger robertaas...

 

Men byen fikk bystatus noen år før 1600. Et lite tips er at det er en universitetsby.

 

PS: Bilde er antageligvis ikke tatt kl 13:00. Snu kirka ca. 40 grader dermed i 8-9 tiden. (har ikke nord/sør akse slik du ser den)

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...