Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sneskuter var en stor opplevelse. :p

 

Klarer ikke umiddelbart å plassere byen ovenfor. Ser ut til å ha minst 10.000 innbyggere, men stemmer ikke med noen by i Norge. Den er også kraftig bygd ut i nyere tid, har isfri havn og ligger på sydsiden av landområdet.

 

Vurderingen om at det ikke er en by i Norge er rett. Når det gjelder innbyggere så er det litt flere en 10 000 (over 15' og). Et lite tips er at det kan brukes to forskjellige navn på byen.

Lenke til kommentar

Hadde et stort fokus på flagget i bakgrunnen som ser ut som om det er flagget til Monaco eller Indonesia. Kom frem til at det ikke kunne være noen av disse plassene.

 

Men så la jeg merke til andre detaljer som førte til at jeg vurderer en plass i Tyskland. Og med et ser jeg at her har jeg vært, men sist jeg var her fantes ikke den høye bygningen (var der sist i 1993-94-tror jeg). Derfor tipper jeg Frankfurt (er ikke helt sikker, men nesten).

Lenke til kommentar

Det minner meg om noe jeg så i Munchen en gang, men regner med jeg tar feil ettersom denne skulle være vanskeligere enn som så. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan dere vet så mye jeg? Sitter dere klistra til travel channel hele dagen, eller har dere rett og slett bare reist mye? Eller er dere bare smarte, rett og slett?

 

Men, det er moro å følge med i allefall :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...