Mchansern Skrevet 25. desember 2009 Del Skrevet 25. desember 2009 Går for Malaga. Lenke til kommentar
Gaut1 Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Skjønner at du ikke kan spansk... Du har nok rett i det ja men, når jeg tolker hintet ditt på den måten.. Castellón de la Plana? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 (endret) Torrevieja?Riktig, det gamle tårnet. Din tur! Endret 26. desember 2009 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Skal vi til Færøyene? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Skal vi til Færøyene? Nei, faktisk ikke. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Runde? Nei, ikke Runde. Viktig hint: Det er hele tre ledetråder uavhengig av hverandre som kan utledes fra bildene og som leder dit vi skal. Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 26. desember 2009 Del Skrevet 26. desember 2009 Nå mangler du bare et bilde av Skarv FPSOen for å forvirre meg helt og totalt. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 (endret) Nå mangler du bare et bilde av Skarv FPSOen for å forvirre meg helt og totalt. ... neida, bare tullet. FPSOen er ikke relatert i det hele tatt, ihvertfall ikke direkte. Nordkapp? ^^ Nei, nå er vi for langt mot nord. Kommer med nytt hint i morgen. Endret 27. desember 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Kjenner noen som bor på Skarva, men det ser ikke slik ut der.... Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Kanskje lettere å kjenne igjen nå? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Torghatten Den nærmeste hittil, men likevel et godt stykke unna. Kanskje denne hjelper? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 27. desember 2009 Del Skrevet 27. desember 2009 Enten bommer jeg fullstendig, eller så blir det innertier Træna? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 (endret) Røst Du drev ikke og lette deg fram til kommunevåpenet? Jaja, du var den eneste som tok den, så du er vinneren. Din tur! Pietro Querini, en venetiansk handelsmann, skulle med handelsskipet sitt til Brugge i Flandern i 1431. Uheldigvis kom han ut for en skikkelig storm. Skipet forliste, og mannskapet drev med Golfstrømmen i livbåtene sine. I januar 1432 strandet elleve overlevende fra mannskapet (av totalt 68) på Røst. De ble her i flere måneder, og i denne tiden ble viktige handelsforbindelser mellom Nord-Norge og Italia knyttet. Det var blant annet da at vi begynte å eksportere tørrfisk til Italia, en eksport som fortsatt går for fulle vogntog i dag. Forresten, ledetrådene som jeg hintet til i innlegg #5949. 1) Det er skarv i kommunevåpenet til Røst kommune. 2) Det er mye fugler på øya jeg viste bilder av, og det er et yndet mål for ornitologer. 3) Filnavnet til de to bildene er skrevet på den lokale dialekten (tror jeg). Endret 28. desember 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
StoreMyen Skrevet 28. desember 2009 Del Skrevet 28. desember 2009 Kommunevåpenet ble en bekreftelse. Jeg hadde faktisk vært innom Røst tidligere, men fant ikke noe bilde som bekreftet dette og lot det ligge. Så mye for feigheten..... Hvor er det nå jeg ikke har vært? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå