Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eisbein er tydeligvis noe typisk tysk, bilder av fjell, typisk "sveitsisk" arkitektur ...

 

Men hva var dette med "ikke så mange elektronikkbutikker"? Eller er jeg bare usedvanlig treig?

 

Mitt forslag er uansett Liechtenstein.

 

Red.: En s hadde sneket seg inn :xmas: .

Endret av Koffert
Lenke til kommentar

Er fortsatt litt opphengt i de bilene. tror ikke det er i Europa. Ser også at vegitasjonen (tre) er av tropisk art. Vil derfor tippe et sted i Sør Amerika. Siden maten ble bestilt på tysk vil jeg tro at det er Argentina eller Venezuela. Siden Venezuela en gang for mange år siden har vært en tysk koloni (?), Så tipper jeg på VENEZUELA.

 

Edit: Beklager ikke koloni, men Klein-Venedig (1529-1556). Hva nå det betyr? Lille Venezia?

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar
Edit: Beklager ikke koloni, men Klein-Venedig (1529-1556). Hva nå det betyr? Lille Venezia?
Får gi deg rett siden du traff landet. Tyskland klarte ikke å kolonisere Venezuela, men noen etterslengere slo seg ned i en øde dal som heter Colonia Tovar. Der levde de uten kontakt med omverdenen i over 100 år. Etter at de fikk vei frem dit har turisme blitt en viktig inntektskilde, en koloni med gammeldagse tyskere langt uti bushen i Venezuela er jo en severdighet.

 

"Nasjonalsangen" i Realaudio.

 

 

Venezuela fikk navnet Venezuola av italieneren Vespucci da han kartla området. Det betyr "lille Venezia".

 

Din tur!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...