robertaas Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Hva i alle dager har Sandnessjøen med en kalender å gjøre? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Hva i alle dager har Sandnessjøen med en kalender å gjøre? Ligger på Helgeland. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Hvor er dette? Dette bildet har jeg tatt på ferie for noen få år tilbake. Hint-bilde som kommer senere synes jeg også er skikkelig stilig i sin enkelthet. EDIT: Woops, ser ut til at hintet kom litt raskt. Lar hintet stå jeg. Endret 9. august 2009 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Farlig nær, men feil land. Montro om landet kan ligge Nord eller Sør for Yellowstone? Tips 2: Stedet fuglen befinner seg på ligger 4 til 5 timers biltur fra Geografitime001.jpg Endret 9. august 2009 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Ble det for vanskelig? Eller for lett slik at jeg ødela sjarmen? Hvor mye tid skal jeg gi før videre hint skal gis? Løsningen var ikke Yellowstone. Men det var ett godt utgangspunkt som gjør jobben deres enklere. Jeg kommer ikke til å røpe hvilket land det ligger i, men vil ha stedsnavn. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 La folk få litt tid på seg. Jeg ville gitt det til i morgen før jeg kom med flere hint. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Ser ikke ut som Osoyoos så det må være i Baja California et sted. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Det er ikke i Baja California. Da jeg har nevnt at det ikke er i USA i svar på forslaget Yellowstone. Det er ikke Osoyoos. Endret 9. august 2009 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Ett hint som kan avgrense bittelitt om ikke annet. Stedet har følgende tornadoaktivitet "årlig per 10000 kvadratkilometer": antallet tornadoer som en kan oppleve på stedet er fra 0,5 til 2,49 tornadoer Endret 9. august 2009 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Nytt Tips, Noen dyrearter man finner på stedet: Angående det bilde med måken på søppelfatet; det kan jo ha gitt noen assosiasjoner til havet med dets saltvann. Den typen bildeinformasjon kan jo ha vært villedende for noen. Dette er en langt inn i innlandet måkeart! Skorpioner finner du der. Svart enke (edderkopp) coyote (rovdyr) klapperslange Bullsnake (Pituophis catenifer sayi) Garter snake Du kan observere opptil 165 fuglearter om våren og sommeren der. Opuntia (plante) Pediocactus Nærmeste by som er liten ligger på 7nn meter over havet (nn-kan være hvilket som helst tall, før jeg oppgir det). Da kan noen ha litt å bryne seg på i de sene nattetimene. Sikkert noen på forumet som arbeider nattskift. Vi befinner oss altså i denne delen av verden. Endret 9. august 2009 av G Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Dinosaur-parken eller hva de kaller det i Alberta hvor de finner masse fosiler? Lenke til kommentar
G Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Perfekt svar. Det er Dinosaur Provincial Park. Ett "UNESCO World Heritage Site" er det også. Nærmeste by heter Brooks. Nærmeste storby er Calgary som er kjent for OL i 1988. Calgary har også en årlig festival hvor kveget står i sentrum, "Calgary Stampede". Hovedmuseet Royal Tyrrell Museum ligger i Drumheller Dinosaur Provincial Park har ett eget lite museum, hvor du kan få guide til å vise blant annet det ekte fossilet av en "duck-billed dinosaur", som ble tatt ut på en brutal måte med dynamitt. Fossilet kom uskadd fra hendelsen. Vi møtte en hyggelig guide som het Sonja. Som viste oss rundt i terrenget omkring museet. Wikipedia's artikkel, som også viser hvor mange forskjellige dinosaurer og fossiler stedet har gitt verden. En kort video om Joseph Tyrrell. Slik gjøres fossilutgravningene Dersom du virkelig har god tid, eller er mer interessert i indianer og bison, kan du ta turen til Head Smashed in Buffalo Jump, som ligger ett stykke sør for Calgary. Veien til enorme naturopplevelser i Rocky Mountains er ikke lang heller. Anbefaler Banff, Jasper. Er du interessert i å se en veldig stor isbre, så dra til Columbia Icefield. Ett av mange steder å se ville dyr er i Elk Island som ligger ikke for langt i fra storbyen Edmonton. I Edmonton finner du ett kjøpesenter som kanskje vil ta pusten fra deg. Provinsen (fylket) Alberta hevdes å være rottefritt. Noe også kartet i lenken til høyre viser. De har rottepatrulje langs grensen til Saskatchewan. Endret 10. august 2009 av G Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 virker som du er veldig facinert av denne parken G Lenke til kommentar
G Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 (endret) Er jo det (humre). Men hele Alberta / British Columbia opplevelsen er så stor, fordi turistene vil oppdage en verden som er så til de grader forskjellig fra hva en er vant med. En får også hyggelige mennesker med i opplevelsen. Kanadiere er spesielle. Endret 10. august 2009 av G Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Her har jeg ikke vært. Hvor? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Her har jeg ikke vært. Hvor? Er ikke det der "Biosphere 2" i Arizona? (Hvis ikke, er det kanskje "Cloud 9" på Battlestar Galactica ) Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Kan det være Edens hage i Austell? Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 The Bloedel Conservatory i Vancouver? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. august 2009 Rapporter Del Skrevet 10. august 2009 Kan det være Edens hage i Austell?Eden Project ved St. Austell er riktig. Ikke lett å finne noe i England som du ikke kjenner igjen. Din tur! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå