A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Vi begynner å nærme oss nå, men ikke helt der. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Helgeroa? Ikke Brønnøysund, ikke Helgeroa. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 9. august 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Nevlunghavn? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Bikeridr var inne på noe, men nå begynner vi å bevege oss vekk igjen. Merk: Jeg vil ha navnet på byen/tettstedet, ikke regionen. Tror folk har misforstått tilsvaret mitt til Bikeridr. Endret 9. august 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Jeg er ikke så veldig godt kjent på helgelandskysten, men jeg prøver Brønnøy. Ellers, får jeg vel begynne i en ende av de sånn ca hundreogåttåførtitusen holmer og skjær på Helgeland Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Jeg er ikke så veldig godt kjent på helgelandskysten, men jeg prøver Brønnøy.Ellers, får jeg vel begynne i en ende av de sånn ca hundreogåttåførtitusen holmer og skjær på Helgeland Nei, ikke Brønnøy. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Tosen (i Brønnøy) ? Har aldri vært så langt nord. Tenker på To (2) og sen (har med tid å gjøre, kalender..) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Med villedende tips er det sikkert Lurøy. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Jeg sa aldri at hintet er lik navnet på stedet. Helg = Helgeland, så er vi der. Neste hint: Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Sandnes Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Sandnes Jeg har kun hørt om Sandnes i Rogaland. Så det er nok ikke dit vi skal. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 OK, men Sandnes er vel ett veldig utbredt stedsnavn. Fikk ikke til Sandnes-lenke ordentlig, derfor betinger det at du trykker Søk-knappen. Da ser du at det er overflod med Sandnes'er i landet. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Ett veldig nyttig hint det der. Gjetter på Sandnessjøen? (som neste sted med "sand") Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Ett veldig nyttig hint det der. Gjetter på Sandnessjøen? (som neste sted med "sand") Og vi har en vinner! Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Var det jeg eller "begge oss alle" som skulle fortelle litt om vinnerstedet? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Var det jeg eller "begge oss alle" som skulle fortelle litt om vinnerstedet? Det er vel min oppgave, men vi har vel ikke vært så flinke med det i denne tråden i det siste. Sandnessjøen er en liten by langs helgelandskysten med hurtigruteanløp og egen flyplass. Ikke langt unna byen finner man en imponerende konstruksjon, nemlig Helgelandsbrua. Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Driver å scanner ett bilde med TWAIN i IrfanView. Hvilken kombinasjon av DPI og filformat bør jeg gjøre. Kan jeg gjøre noe i IrfanView etterpå skanningen for å bevare foto, men få ned bildestørrelsen litt. Tok en testskanning med PNG med 7 i komprimering, da hadde jeg 600dpi, og filen ble 8 Megabyte. Syntes bilde ikke var skarpere enn det måtte være, men kanskje det skyldtes at jeg ikke slo av Descreening før skanning. Mange spørsmål. Håper å kunne legge bilde ut snarest.. (med litt skannetips fra forumet bør det gå på noen minutter) Hjelp! Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 (endret) Filformat bør vel være .jpg. DPI tror jeg ikke har så mye å si. Om bildet blir for stort blir det uansett skalert ned automatisk på forumet. PNG er fint for grafikk og slikt, men helt bortkastet på høyoppløselige bilder. Bruk JPG/JPEG. Endret 9. august 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
G Skrevet 9. august 2009 Rapporter Del Skrevet 9. august 2009 Hvor brutal JPEG-komprimering anbefales, for å bevare ting best for forumvisning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå