Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
He, he - tror ikke du finner den "plassen" heller.

For de uinnvidde "Pferdtal" kan vel best oversettes med "Hestedalen". En spøk siden det var snakk om en "hesteby".

Trodde dette var en eller annen liten by, så her gikk jeg på limpinnen.... :roll:

 

Vi prøver med Warendorf, vilt gjettet ut fra nærmeste peking i blinde på Tysklandskartet i Mapsource.

Ikke Warendorf, men det er ikke langt fra og du nærmer deg.

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar
Tja, prøver litt vestover da og legger inn forslag på Münster.

Munster er ikke rett. Tenk på hest som en ledertråd (Hva har Munster med hest å gjøre?). Du beveger deg også i feil himmelretning, men ca. like langt fra målet.

 

Edit: Muligens man må være hesteinteressert for å se sammenhengen :hmm:

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Lippstadt?

 

Er det ikke noe hestegreier som har med lipp-ett-eller-annet. Men jeg har lest om det noenplass, og siden jeg skal være ærlig i denne leken så slår jeg det ikke opp på internett. Lippstadt ligger omtrent like langt vekk fra Warendorf (dog i sørøstlig retning) som Münster ligger vestover..

Lenke til kommentar
At jeg ikke kom på det før, det er selvsagt Huf!

Ikke Huf.

Beklager at jeg ikke svarte tidligere, men jeg leste det som om du kommenterte Bikeridr sin post og leste Huf som huff. Og punktum etter selvsagt. :whistle:

 

Vanskelig du skulle være da ;)

Vel, jeg er ikke mer hesteinteressert enn at jeg vet hester er i cowboyfilmer på TV, men det var nok Lipizzaner jeg hadde hørt om (i tillegg til fjording og araber). :)

 

Kanskje det er Herford da? Hvis ikke robertaas har rett med Huf da..

Herford er også en hesterase (tror jeg), men er likevel ikke rett. Men tror du nærmer deg noen km. Var seig denne....

 

Edit: husk også at et tips var at byen hadde over 150 000 innbyggere

Endret av SirEmanon
Lenke til kommentar

Vil tippe de har litt mere fake ruiner også under hai-tunellen i Dubai. Synd hotellet var fullbooket da jeg skulle til Dubai siste vinter. :(

 

Ellers ser man jo hele det fake maia-tempelet med rutsjebane om man ser opp igjennom vannet øverst på bildet i oppgaven.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...