SirEmanon Skrevet 20. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Pferdtal Dette vet jeg ikke hvor er, men det er ikke denne plassen jeg er ute etter. Tips: Det er ca. 160 000 innbyggere i byen. Endret 20. juli 2009 av SirEmanon Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 20. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2009 He, he - tror ikke du finner den "plassen" heller. For de uinnvidde "Pferdtal" kan vel best oversettes med "Hestedalen". En spøk siden det var snakk om en "hesteby". Vi prøver med Warendorf, vilt gjettet ut fra nærmeste peking i blinde på Tysklandskartet i Mapsource. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) He, he - tror ikke du finner den "plassen" heller.For de uinnvidde "Pferdtal" kan vel best oversettes med "Hestedalen". En spøk siden det var snakk om en "hesteby". Trodde dette var en eller annen liten by, så her gikk jeg på limpinnen.... Vi prøver med Warendorf, vilt gjettet ut fra nærmeste peking i blinde på Tysklandskartet i Mapsource. Ikke Warendorf, men det er ikke langt fra og du nærmer deg. Endret 20. juli 2009 av SirEmanon Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 20. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2009 Tja, prøver litt vestover da og legger inn forslag på Münster. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) Tja, prøver litt vestover da og legger inn forslag på Münster. Munster er ikke rett. Tenk på hest som en ledertråd (Hva har Munster med hest å gjøre?). Du beveger deg også i feil himmelretning, men ca. like langt fra målet. Edit: Muligens man må være hesteinteressert for å se sammenhengen Endret 20. juli 2009 av SirEmanon Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 20. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2009 Lippstadt? Er det ikke noe hestegreier som har med lipp-ett-eller-annet. Men jeg har lest om det noenplass, og siden jeg skal være ærlig i denne leken så slår jeg det ikke opp på internett. Lippstadt ligger omtrent like langt vekk fra Warendorf (dog i sørøstlig retning) som Münster ligger vestover.. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2009 At jeg ikke kom på det før, det er selvsagt Huf! Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2009 Du tenker sikkert på hesterasen Lipizzaner, men den tror jeg kommer fra Østerrike. Så det er heller ikke Lippstadt . Og du fjerner deg fra målet. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 20. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2009 Vanskelig du skulle være da Vel, jeg er ikke mer hesteinteressert enn at jeg vet hester er i cowboyfilmer på TV, men det var nok Lipizzaner jeg hadde hørt om (i tillegg til fjording og araber). Kanskje det er Herford da? Hvis ikke robertaas har rett med Huf da.. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2009 (endret) At jeg ikke kom på det før, det er selvsagt Huf! Ikke Huf. Beklager at jeg ikke svarte tidligere, men jeg leste det som om du kommenterte Bikeridr sin post og leste Huf som huff. Og punktum etter selvsagt. Vanskelig du skulle være da Vel, jeg er ikke mer hesteinteressert enn at jeg vet hester er i cowboyfilmer på TV, men det var nok Lipizzaner jeg hadde hørt om (i tillegg til fjording og araber). Kanskje det er Herford da? Hvis ikke robertaas har rett med Huf da.. Herford er også en hesterase (tror jeg), men er likevel ikke rett. Men tror du nærmer deg noen km. Var seig denne.... Edit: husk også at et tips var at byen hadde over 150 000 innbyggere Endret 20. juli 2009 av SirEmanon Lenke til kommentar
Ducktoy Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 (endret) Oldenburg? edit: fritt frem for å ta over stafettpinnen for meg. Endret 21. juli 2009 av Ducktoy Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 21. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 21. juli 2009 Oldenburg? Yes, finally correct! Eller på Tysk er det vel: Richtig! Fin liten by som du kan reise til fra Bremen når du skal vente på ryanair på vei hjem og er lei av å vandre gatelangs i Bremen. Tar ca. 20 eller ca. 40 min. med tog fra Bremen (express eller lokaltog). Og hva hadde dette med hest å gjøre? Lenke til kommentar
koots Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Det har gått 48 timer uten at noen har lagt ut ny oppgave så får ta en jeg da. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Dette må være fra ett av Atlantis-hotellene. Tipper det i Bahamas. Lenke til kommentar
koots Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Om man ser forskjell på de undervanns tunnelene vet jeg ikke, men dette skal visstnok være fra Bahamas, så svaret er riktig. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Om man ser forskjell på de undervanns tunnelene vet jeg ikke, men dette skal visstnok være fra Bahamas, så svaret er riktig. Det er mange tunneler man kan gå gjennom, men etter min kjennskap er det veldig få man kan flyte gjennom. Og det er vel derfor denne er relativ kjent. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Vil tippe de har litt mere fake ruiner også under hai-tunellen i Dubai. Synd hotellet var fullbooket da jeg skulle til Dubai siste vinter. Ellers ser man jo hele det fake maia-tempelet med rutsjebane om man ser opp igjennom vannet øverst på bildet i oppgaven. Endret 23. juli 2009 av robertaas Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Hvor har jeg vært nå da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå