Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Roslin stemmer.

post-18989-1245854126_thumb.jpg

 

Stedet var ikke helt forberedt på den horden av turister boken og filmen om DaVinci-koden skulle skape. Det var ikke lov å ta bilder innvendig, men det var virkelig en opplevelse. Utsmykkingen som var meget detaljrik og var ferdig før Columbus satte ut over Atlanteren inneholdt avblidning av mais og to andre planter som da kun fantes i Amerika. Kom også ned i krypten og det så ikke ut som på filmen. Fikk uansett høre mange gode historier der. :-)

 

 

Din tur!

Lenke til kommentar
Så vi ikke såvidt Royal Border Bridge der?

 

Berwick?

Korrekt! Som du skriver er det jernbanebroen, som vi ser litt av i filmsnutten, Royal Border Bridge. Broen ligger ikke rett på grensen mellom England og Skottland (men nesten). Stedet er Berwick-upon-Tweed og er Englands nordligste by og ligger i Northumberland. Dette området er også et vikingland, og her herjet nordmennene for tusen år siden, så her finnes mange spor etter oss nordboere.

 

Kjør på med en ny oppgave.....

Lenke til kommentar

Ahaa… Jeg har kuppel fetisj og har sett mange i Europa. Denne ser relativ ny ut med blanding av forskjellige stilarter (etter min vurdering). Men likevel … :( denne har jeg ikke sett, så derfor vil jeg tippe at den er fra et rådhus eller domstolsbygning i USA. Der har jeg ikke fått oppleve en eneste en... :cry:

Så da tipper vi Washington, DC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...