Svinks Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Fra Wikipedia: Billy Elliot is a 2000 film written by Lee Hall and directed by Stephen Daldry. Set in the fictional town of 'Everington' in the real County Durham, UK Da kan man si tampen brenner, da både Durham, Scarborough og denne byen er i nord-øst-England. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Hmm. Darlington? Neinei, York er det så klart Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Visst er det York, første bilde fra "the Shambles", så to bilder med bymur, og her er et til av bymuren som også viser den enorme kirka (York Minster) i bakgrunnen. Er man i skandinav i York, bør man absolutt få med seg Jorvik Viking Centre. Endret 2. juni 2009 av Svinks Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Denne kan kanskje være litt vrien. Byen har med norsk polarhistorie og gjøre. Edit: Flere bilder Endret 2. juni 2009 av Borden Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Er det ingen som vet? Siden jeg reiser imorgen og ikke kommer tilbake før Lørdag så kan jeg si at byen hadde en svært sentral rolle for Roald Amundsen Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 Nome, Alaska? Yepp, det er riktig. Det var i Nome Roald Amundsen endte sin ekspedisjon gjennom Nordvest passasjen, og ble den første som hadde seilt igjennom. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 2. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Nome er dessuten grunnlagt av "three lucky swedes" som fant gull der. En av dem, Jafet Lindeberg, var egentlig norsk, fra Kvænangen i Troms. Han reiste opprinnelig over sammen med samer og reinsdyr som skulle delta i en redningsoperasjon for frosne og sultne gullgravere i Klondike. Før jeg legger meg, legger jeg ut fire bilder fra et sted som kanskje kan ligne litt... Endret 2. juni 2009 av Svinks Lenke til kommentar
koots Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Er det i Russland en plass? Lenke til kommentar
mac_gyver Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Er det på Svalbard? Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Enten Canada eller Alaska, det er i hvert fall helt sikkert. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Ikke Baffin Island, ikke Canada i det hele tatt, ikke Russland, og heller ikke Alaska. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Ross kan med godvilje sies å være riktig, har du lyst til å spesifisere litt? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) Den antarktiske øya hvor hvalrossene kommer fra. :-) Endret 3. juni 2009 av robertaas Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 (endret) OK. Riktignok ikke navngitt etter hvalrosser, men etter sir James Clark Ross som oppdaget øya i 1841. Bildene er fra McMurdo station på Ross Island i Antarktis. Antarktis største "by" med tolvhundre og noe innbyggere, noen er noenlunde fastboende som driver logistikk for forskere, noen forskere er også noenlunde fastboende, men de fleste er forskere på kortere forskningsopphold. "Byen" drives av USAs National Science Foundation. Gods og personer som skal til USAs Amundsen-Scott South Pole Station på selve polpunktet må innom McMurdo. Vil dere vite mer om McMurdo og hva folk gjør der, se Werner Herzogs film "Encounters at the end of the world". Endret 3. juni 2009 av Svinks Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 3. juni 2009 Rapporter Del Skrevet 3. juni 2009 Hvalrossene er forøvrig kun i arktis om noen lurte. Hvor har jeg vært nå da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå