Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er nok i Frankrike, og med tanke på skyformasjonen er det nok en havneby. Med tanke på arkitekten ligger den sikkert nord i landet.

Vurderingen kan være god, men hvordan ser du på skyene at dette er en havneby? For meg så ser dette ut som cirrusskyer som opptrer under stabile høytrykksperioder. Og dette forekommer både ved kysten og i innlandet.

 

nederland?

Nei!

Lenke til kommentar

Calais er riktig.

 

Skulpturen i bilde er Les Bourgeois de Calais (Borgerne av Calais) og er en skulptur av 6 personer som ville ofre seg for å redde alle innbyggerne i Calais. Dette skjedde når byen var beleiret av den engelske kongen Edvard III.

Kopier av denne skulpturen finnes også flere plasser som f.eks. i London (når jeg la ut bilde så trodde jeg faktisk at det ville komme forslag på london). Figuren Mannen med nøklene, som er til høyre i første bilde, er også plassert på Solli plass i Oslo.

 

Din tur!

Lenke til kommentar

Jeg beklager forsinkelsen. Men nå er vi i gang igjen. :p

 

Når jeg tenker meg om mener jeg å ha sett de samme skulpturene et annet sted, og har til og med bilder av dem. Kanskje de kan bli utgangspunktet for quizen en annen gang? :) Men nå, over til et helt annet sted:

 

post-51689-1243011631_thumb.jpg

 

Hvor er vi nå? :hmm:

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...