qollies Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Frognerparken! neida:D Ligger det i Tyskland? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 19. mai 2009 Del Skrevet 19. mai 2009 Frognerparken! neida:D Ligger det i Tyskland? Nei! Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 I italia ett sted? Ikke Italia. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hvilken by er dette fra? tipper på Córdoba. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Hvilken by er dette fra? tipper på Córdoba. Ikke Spania (var dette tipping, eller finnes det en kobling til Cordoba?) For å gjøre dette lettere tar vi et nytt bilde med bygning i bakgrunn. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 jeg regner med at het betyr nei Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 (endret) Er nok i Frankrike, og med tanke på skyformasjonen er det nok en havneby. Med tanke på arkitekten ligger den sikkert nord i landet. Endret 20. mai 2009 av Fadeless Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Er nok i Frankrike, og med tanke på skyformasjonen er det nok en havneby. Med tanke på arkitekten ligger den sikkert nord i landet. Vurderingen kan være god, men hvordan ser du på skyene at dette er en havneby? For meg så ser dette ut som cirrusskyer som opptrer under stabile høytrykksperioder. Og dette forekommer både ved kysten og i innlandet. nederland? Nei! Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 21. mai 2009 Del Skrevet 21. mai 2009 Calais er riktig. Skulpturen i bilde er Les Bourgeois de Calais (Borgerne av Calais) og er en skulptur av 6 personer som ville ofre seg for å redde alle innbyggerne i Calais. Dette skjedde når byen var beleiret av den engelske kongen Edvard III. Kopier av denne skulpturen finnes også flere plasser som f.eks. i London (når jeg la ut bilde så trodde jeg faktisk at det ville komme forslag på london). Figuren Mannen med nøklene, som er til høyre i første bilde, er også plassert på Solli plass i Oslo. Din tur! Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 22. mai 2009 Del Skrevet 22. mai 2009 (endret) Jeg beklager forsinkelsen. Men nå er vi i gang igjen. Når jeg tenker meg om mener jeg å ha sett de samme skulpturene et annet sted, og har til og med bilder av dem. Kanskje de kan bli utgangspunktet for quizen en annen gang? Men nå, over til et helt annet sted: Hvor er vi nå? Endret 22. mai 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå