Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Ashgabat, Turkmenistan. Monument of independence.

Så ut som en skikkelig flott by dette her. Spørs om jeg må inkludere denne også når jeg skal rundt i sentral Asia neste år...hvis jeg får visum :)

 

stemmer:)

 

Ashgabat har masse monumenter og byggninger som er hvert og se.

 

bare at og få visum til Turkmenistan og Ashgabat er nesten 99% umulig om man ikke reiser på gruppe tur eller skal ha 5 dager transist visum. 5dager transit visum er på håret nok om man skal reise gjennom landet i grunn, eneste muligheten for transist visum er om man skal sykle gjennom:) det tar også ca 1 månde og få tak i visumet om man først får det..

 

Har hvert kontakt med 8stk som har fått visum til turkmenistan og transit visumet var eneste de fikk og det var mildt sagt et helvete og få.

 

BTW hvordan, når og hvor i central asia skal du?

 

 

Så det er såpass vanskelig å få visum dit altså? Hva er grunnen til det? Trodde også for øvrig at det var Saudi Arabia som var det landet som var vanskeligst å komme inn i, men igjen så har jeg igrunnen ikke tenkt på Turkmenistan som en kandidat på listen over land i den regionen jeg kunne tenkt meg å besøke så mye mulig det.

Reiser i løpet av neste sommer, om jeg ikke blir lengere. Denne sommeren jobber jeg ut juli og flytter deretter til kina.

Bruker så enten Xian eller Kashgar som utgangspunkt reiser derfra mot øst. Satser vel først og fremst på buss/tog, men er også åpen for å haike eller sitte på mot å betale bensin el.l. Tar det som det kommer.

Har du også vurdert en tur i det sentrale asia? Ser utrolig spennende ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her var de jo brukt akkurat samme bilde.

 

Noumea er ikke brukt før og det vrimler av andre steder som enda ikke er brukt.

Sier du at jeg må gå gjennom alle 200 sidene for å sikre meg om at et bilde ikke var brukt før hver gang jeg legger ut nytt bilde?

Lenke til kommentar
Ikke nødvendig å slå opp vel. Husker man ikke slikt?

Nei. Jeg var faktisk ikke med på denne tråden fra begynnelsen av, og uansett husker jeg neppe alle bildene jeg har sett så langt. Det har vært for mange av dem.

 

Men uansett ser jeg ikke helt det store problemet om samme bilde dukker opp igjen 10 sider senere. Det er bare å vente i en såpass stor tråd som denne (selvsagt er det et problem om samme bilde dukker opp flere ganger på samme side, men det er ikke det vi diskuterer her). Uansett kommer jeg ikke til å finsjekke med hvert eneste bilde i denne tråden hver gang jeg legger ut et nytt bilde.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...