Svinks Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Ikke direkte et fjell, men et vulkanområde. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Hekla området? Endret 9. mai 2009 av Borden Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Nei, men et annet området med et navn som ender på -la. Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Aha, kan det være Krafla da? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Ja, Krafla sør for Akureyri, nær (litt nord for?) Myvatn. Ligger midt på spredningsaksen som går gjennom Island. Krateret på første bilde heter Viti, som er forkortelse for "helvete" på islandsk. Kraftverket hadde man håp om at skulle produsere masse strøm, men det holdt etter få år på å bli tatt av et vulkanutbrudd, og måtte drive videre med redusert produksjon, sa de da jeg var der på en geologiekskursjon i lysbildetida (bildene i oppgaven er derfor fra Wikimedia). Endret 9. mai 2009 av Svinks Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Hvor er dette? Et hotell som en nordmann har satt opp, møtte faktisk sjefen der. Hu hadde slektninger i Norge, i Steinkjer og Trondheim. I rundt om i gatene så finner du mange statuer av kjente amerikanere. Edit: Skrivefeil... Edit2: Kommer tilbake med flere hint etter Liverpool kampen hvis ingen tar den Endret 9. mai 2009 av Borden Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Nei. Seattle er ikke riktig. Vi skal lengre øst. Byen ligger i nærheten av en stor severdighet i usa. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Kjenner meg ikke igjen, men ut ifra tipsene, Sioux Falls som er største by i Sørdakota hvor man finner Mount Rushmore? Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Nope, men ligger i south dakota og i motsatt retning av Sioux Falls. Byen er også den nest største byen i South Dakota. Mange nordmenn har høyere teknologiutdannelse som sivilingeniør og master-nivå på universitet som ligger i byen. Endret 9. mai 2009 av Borden Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Man må nesten være fransk for å lage noe slikt. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Er ikke det der en flyplass? så det på discovery eller noe sånt, på konstruksjoner. Ganske flott å se på. Ganske ny om jeg ikke tar feil? (fra 2005 og oppover kanskje?) Med litt googling tipper jeg France Airport ROISSY CHARLES DE GAULLE? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Hmm.. satser på en eller annen togstasjon/sentral i Tyskland. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Regler -Ikke lov å søke etter bilder på internett for å finne svar. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Denne typen arkitektur hadde sitt høydepunkt på 60-tallet. Lenke til kommentar
koots Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Er ikke det der en flyplass? så det på discovery eller noe sånt, på konstruksjoner. Ganske flott å se på. Ganske ny om jeg ikke tar feil? (fra 2005 og oppover kanskje?) Med litt googling tipper jeg France Airport ROISSY CHARLES DE GAULLE? Du er inne på noe her, men ikke Frankrike. Endret 10. mai 2009 av koots Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå