SirEmanon Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hadde mange bilder i bakhånd, men lurer på hvorfor SirEmanon så raskt falt ned på Canada. Ingen andre som har spennende bilder å komme med? Interesse for arkitektur og jeg var ganske sikker på at jeg i en eller annen forbindelse kunne knytte bygget til Canada (husker ikke hvor). Ikke noe mer og ikke noe mindre. Har aldri vært i Canada hvis det var det du lurte på..... Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) En ganske liten by, alle de andre byene i landet tatt i betraktning, og er mer kjent for området rundt. Endret 7. mai 2009 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Niagara Falls? Ser iallefall at det er i USA. EDIT: Eller, det er vel i Alaska? Endret 7. mai 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Alaska ja, nærmer seg nå. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 (endret) Ikke Anchorage. Byen det er snakk om er søsterby til Mo i Rana. Endret 7. mai 2009 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Fairbanks står det skrevet med gule blomster i gresset på den vakre elvebredden på bildet fra 09:09. Og Fairbanks er vel en by i Alaska, mener jeg. Jeg tipper at det er Fairbanks vi skal fram til. Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Høhø, sjekka ikke bildene nok der nei, er nok Fairbanks vi skal fram til. Fairbanks er forøvrig ganske nært naturreservatet denali, som Mt. McKinley ligger i. Det lokale navnet for fjellet er for øvrig Denali. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Ser veldig ut som noen krater jeg var nedi på Island. Terrenget omkring også, men husker ikke navn på hullet. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Island stemmer. Husker du (eller noen) navnet på området omkring da, som også inneholder en severdighet der det lukter ille, felles ut svovel på bakken, og man kan svi føttene sine hvis man tråkker feil? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det er i alle fall ikke på denne "Golden Circle". Navnet på stedet/området/vulkanen jeg er ute etter er også navn på dette kraftverket: Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 På min "golden circle" kjørte vi litt utanom de vanlige løypene. En helt ny kraftstasjon var vi også innom. Kan ikke si med sikkerhet om det er den på bildet, men navn husker jeg ikke uten googling. Lenke til kommentar
medlem-173043 Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 kerith. er det riktig så kan neste ta den Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Nei, ikke Kerið, som er en del av turistturen "den gyldne sirkel". Vi skal lenger nord. Det vil passe bra å se denne innsjøen på samme tur: Men, det er ikke denne innsjøen vi skal fram til, men kalderaområdet i nærheten med kraftverket fra 1977, spaltevulkan som hadde utbrudd i 1986 og nesten slo ut kraftverket, solfataraområde, og et krater med sjø i som man i gamle dager trodde var inngang til helvete. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Denne har ligget ute i to døgn nå, og det har ikke vært noen aktivitet på ca 45 timer. Er det noen som har et forslag til hvor vi skal før jeg avslører det? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Nei, ikke Haukadalur, det er vel også på sør-Island og "den gyldne sirkel"? Vi skal mer mot nord. Da jeg var der fløy vi til Akureyri og kjørte litt sørover. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Er det fjell vi skal frem til? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå