Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nepal ligger da ikke lengere sør enn kina. :realmad:

Jeg sa sørvest. Når jeg ser på kartet ligger Nepal cirka sørvest for de sentrale delene av Kina, og det var det jeg mente. :) Men jeg skulle kanskje presisert at jeg mente sørøst for de sentrale delene av Kina.

 

Litt usikker på hva du er ute etter, men jeg tipper Kapilvastu regionen, i Nepal?

Folk har famlet såpass i blinde her at jeg får godta dette. :p Dette er utgravingene av det man tror har vært kongeslottet i det historiske kongeriket Kapilavastu. Dagens distriktsenter i Kapilbastu-regionen, Taulihawa, ligger cirka 5 kilometer unna.

 

Dette stedet er av stor interesse for mange buddhister, fordi Buddha skal ha vært sønnen til kongen av Kapilavastu.

 

Din tur, mokira! :)

 

mokira har nå rett til å legge ut nytt bilde. Ingen andre utenom denne posteren kan legge ut nytt bilde.

 

Hvis mokira ikke legger ut nytt bilde innen tirsdag klokken 10:24 eller sier fra seg retten til å legge ut nytt bilde kan hvem som helst legge ut nytt bilde.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Hele Nepal ligger sør for noen deler av Kina, nord for noen deler av Kina, vest for noen deler av Kina og øst for noen deler av Kina. Å si at Nepal ligger sørvest eller vest for "Kina" blir da helt feil.

 

Kineserne har forøvrig definert 6 av 22 provinser som "sentrale kina", noen av disse ligger nord for Nepal og noen ligger sør for Nepal.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...