koots Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Poenget med denne tråden er jo å legge ut steder man kan kjenne igjen med litt geografi kunnskap. Skal i det minste gå an å danne et bra grunnlag utifra det man ser på bildet, og bruke det grunnlaget til å gjette på. Og det Thunder Bay som jeg mente ligger ved Lake Superior. Hvis jeg skulle legge ut et bilde som de fleste her kunne kjenne igjen hadde det ikke vært noe morsomt. Synes det er gøy med litt gjetting av og til, ikke bare førstemann til mølla. master air og sisk2015, desverre feil. Det første navnet i stedsnavnet er det samme som en veldig kjent engelsk fotballspiller. Burde ikke gjøre det så vanskelig når dere vet at vi skal fram til Lake Huron og Georgian Bay. Det er en mellomting mellom Dubai Skyline og hvor det nå er vi skal her. Owen Sound? Endret 2. april 2009 av koots Lenke til kommentar
wilzoo Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Owen Sound er korrekt! Finally! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Owen Sound er korrekt! Finally! Her tror jeg det kunne passe på å minne på en av reglene i førsteposten: -Når bildeutleggeren bekrefter riktig sted/by bør vedkommende også kunne legge til litt informasjon knyttet til dette stedet/attraksjonen så andre kan lære litt av det også, samtidig som det kan være inspirerende for reiselystne. Eller, vi kan søke i Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Owen_Sound Endret 3. april 2009 av Svinks Lenke til kommentar
koots Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Hvor er dette? Burde være litt lettere enn forrige oppgave Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Parlamentpalasset i Bucureşti. Ble vel bygd av diktatoren Ceausescu. Lenke til kommentar
koots Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Parlamentpalasset i Bucureşti. Ble vel bygd av diktatoren Ceausescu. Stemmer det. Kjør på med ny oppgave Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Kjører på, skal nå fram til by og land. Bonus for navn på bygning. Tipper den blir litt lett. Edit: Også bildet da. Endret 3. april 2009 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
aGal Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Pyongyang, Nord-Korea? Er det det hotellet som aldri blir ferdig ? Lenke til kommentar
wailer Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) hotellet heter Ryugyong Hotel, byggninga stoppa i 1992 men det starta oppigjen i April 2008 og skal være ferdig i 2012 for 100års jubeleumet for bursdagen til Kim Il Sung Endret 3. april 2009 av wailer Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Sist jeg så det var det bare en stor murklosse Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Ja, mye har skjedd på kort tid, kan tenke meg at mesteparten av landets ressurser går til å bygge ferdig hotellet. Lenke til kommentar
koots Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Så en artikel på VG nett om det hotellet en gang, og forfatterent hadde et godt poeng: Hva skal man med et så stort og fancy hotell i et land som er stengt for utlendinger og turister? Lenke til kommentar
Nord-Skandinav Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Det var såklart rett, første som svarte Pyongyang får den. Og ja, det er nok hotellet som aldri ble ferdig, altså Ryugyong Hotel, men som nå skal "pusses opp" igjen. Synes det er veldig fascinerende med diktatorer og deres byggevaner. Bildet jeg la ut er for øvrig etter at oppussingen ble startet, derfor delvis glassfasade. A-Jay neste. Endret 3. april 2009 av Oppslagsverk Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Kjører på med neste jeg da. Endret 3. april 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 (endret) Nei, ikke Danmark eller Østerrike. Endret 4. april 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 4. april 2009 Del Skrevet 4. april 2009 Typisk svensk byggestil og typisk svensk innenlandsby. Østersund? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå