Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Poenget med denne tråden er jo å legge ut steder man kan kjenne igjen med litt geografi kunnskap. Skal i det minste gå an å danne et bra grunnlag utifra det man ser på bildet, og bruke det grunnlaget til å gjette på.

 

Og det Thunder Bay som jeg mente ligger ved Lake Superior.

Hvis jeg skulle legge ut et bilde som de fleste her kunne kjenne igjen hadde det ikke vært noe morsomt. Synes det er gøy med litt gjetting av og til, ikke bare førstemann til mølla.

 

master air og sisk2015, desverre feil.

 

Det første navnet i stedsnavnet er det samme som en veldig kjent engelsk fotballspiller. Burde ikke gjøre det så vanskelig når dere vet at vi skal fram til Lake Huron og Georgian Bay.

 

Det er en mellomting mellom Dubai Skyline og hvor det nå er vi skal her.

 

Owen Sound?

Endret av koots
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Owen Sound er korrekt! Finally! :woot:

Her tror jeg det kunne passe på å minne på en av reglene i førsteposten:

-Når bildeutleggeren bekrefter riktig sted/by bør vedkommende også kunne legge til litt informasjon knyttet til dette stedet/attraksjonen så andre kan lære litt av det også, samtidig som det kan være inspirerende for reiselystne.

:)

 

Eller, vi kan søke i Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Owen_Sound

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Det var såklart rett, første som svarte Pyongyang får den. Og ja, det er nok hotellet som aldri ble ferdig, altså Ryugyong Hotel, men som nå skal "pusses opp" igjen. Synes det er veldig fascinerende med diktatorer og deres byggevaner. Bildet jeg la ut er for øvrig etter at oppussingen ble startet, derfor delvis glassfasade.

 

A-Jay neste.

Endret av Oppslagsverk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...