robertaas Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Kjenner man ikke igjen byen er det en fordel å kunne litt historie. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Kanariøyene? Vil ikke si likheten er for stor, må bare prøve. Columbus var iallefall innom... Endret 10. mars 2009 av Gynekologen Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Det var høye fjell i bakgrunnen og Genova var riktig spor. Da må det være en plass på den franske rivieraen? Rundt Nice en plass? Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Strandpromenaden minnet veldig om Villefranche-sur-mer, men det kan vel ikke være riktig utifra de andre bildene... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Eller er det så høye fjell på Corsica, som visstnok var styrt av Genova en gang i tida, og noen mener var Columbus hjemsted? Og da er byen... jeg tror jeg vet om en, Ajaccio? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Ikke på Rivieraen. Ajaccio er feil by, men helt rett spor. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 (endret) Da antar jeg det er på Corsica: Porto Vecchio, hvis ikke: Bastia? Endret 10. mars 2009 av Gynekologen Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Her googles korsika, men bare bom. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Calvi? (da burde Corte også vært rett spor).... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Ja, Calvi. Det er veldig omstridt om Columbus ble født i denne delen av bystaten Genova, men veldig mye i byen har navn etter noe med Columbus. Det er visstnok bra for turismen. Ble også vist en ruin hvor de mente han ble født. Den lokale dialekten er nærmere italiensk enn fransk. Kunne ikke si om Corte var riktig spor da du ikke sa hvordan du kom dit. Din tur! Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Kunne ikke si om Corte var riktig spor da du ikke sa hvordan du kom dit. Ren tipping ...... Vurdering ble gjort etter fjell/natur/bygg, men skulle sett at det var brygge/promenade/sjø/vann på bilde som ble vurdert(la ikke merke til første båt-statue bilde). Men, men her er en ny. Hvilke by. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hmm, skulle jo nesten være sprø nok til å si: London. De har mange merkelige skulpturer og klokken i bakgrunnen så veldig londonsk ut.. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Hmm, skulle jo nesten være sprø nok til å si: London.De har mange merkelige skulpturer og klokken i bakgrunnen så veldig londonsk ut.. No! Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Fisker som spurter vann er veldig fransk, men typen fisk ser ikke helt rett ut så jeg sier Sveits. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Fisker som spurter vann er veldig fransk, men typen fisk ser ikke helt rett ut så jeg sier Sveits. Nei, ikke Sveits... Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 10. mars 2009 Del Skrevet 10. mars 2009 Ikke Praha, Brüssel eller Amsterdam? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå