robertaas Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Nei nei, det ser ut som Tyskland. Endret 8. mars 2009 av robertaas Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 Er ikke Tyskland. Lenke til kommentar
qollies Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 er ikke nederland eller belgia da? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 8. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2009 (endret) Hadde trodd denne skulle være enkel... Århus er nærmest til nå både i navn og geografisk Endret 8. mars 2009 av bruno99 Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ålborg? Den virkelig store havnebyen på Jyllands østkyst? Har aldri vært der, men har hørt at de har et stort kjøpesenter som trekker endel tilreisende... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Det var dlg som avsporet meg. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 En havneby til: Jeg, og mange andre fra Norge, har hatt studieopphold eller jobbet en kortere periode den brune bygningen som skal forestille baugen på et skip. Mens høyblokkene bak skal forestille skipskropp og seil, ellernoesånn. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 8. mars 2009 Del Skrevet 8. mars 2009 Ikke Rotterdam, men du er sånn ca. på riktig kyst. God natt. Lenke til kommentar
koots Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Antwerpen. Har egentlig ikke anelse, sier noe bare for å si noe. Med hensyn til forrige oppgave, var Ålborg jeg tenkte på, men blander alltid de to byene. Var i Nørresundby på fotballcup en gang, derfor jeg kjente det igjen. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Antwerpen. I forhold til Rotterdam, ble det feil retning. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det må vere Bremerhaven. Kjenner att husa frå ei bok eg hadde i tysk. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Det må vere Bremerhaven. Kjenner att husa frå ei bok eg hadde i tysk. Korrekt. Liten by etter tysk målestokk, 115.000 innbyggere, ved Nordsjøen og munningen av Weser, ca. seks mil fra Bremen. Eksport- og importhavn for biler, importhavn for frukt, og for 100 år siden stor utvandringshavn for amerikafarere fra mesteparten av Europa. Veldig flatbombet etter krigen. Hjemby for Alfred-Wegener-Institut für Polar- und Meeresforschung og forskningsisbryteren Polarstern. Lenke til kommentar
nercix Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Tenker Kroatia eller Montenegro...? Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 Nei so langt vekk skal vi ikkje. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 9. mars 2009 Del Skrevet 9. mars 2009 (endret) Er det ikkje litt flatare der? Det kan nemnast at ein sentral motstandsmann omkom i eit slag her under andre verdskrigen. Endret 9. mars 2009 av Kalvegodt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå