Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal muligens en tur til den franske rivieraen i sommer (hvis ungene orker å kjøre så langt). Kommer vi ned, så blir det i alle fall en tur til Cassis. Vi planlegger å ligge på gjestehus eller lignende, men vi tar også telt med.

 

Ny oppgave (antar den er litt lettere).

 

I hvilke by ligger denne bygningen.... og land?

 

 

Lenke til kommentar
Makedonia?
Det er ikke alltid det hjelper med vill gjetting. Men dette var en total bommert.

 

Litt større bildeutsnitt takk. :-)

Har ikke så veldig lyst til et større bildeutsnitt, fordi jeg mener at det er mange på dette forumet som bør og kan svare. Det er ”dritt” enkelt……. (?) så vi venter litt (og jeg må finne et annet bilde)

Lenke til kommentar
Hva faen skal man gjøre annet enn å gjette villt om man ikke har peiling?

 

Hvis du ikke aner hvor det er eller ser noe ved arkitekturen som knytter det til noe spesielt så kan man vel alltids stå over og ikke svare på hvert bilde ;) Skal gi en litt enklere nøtt neste jeg klarer :dontgetit:

 

Som skrvet ville et større bilde gjort oppgaven atskikkelig lettere

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Bjerkvik

Jeg er ikke sikker på om dette stemmer, men geografien ser ut til å ligne.

Av parabolene ser man at fjorden ligger nord for stedet, i Bjerkvik ligger den i sør.

Kirken i Bjerkvik har også tradisjonell norsk arkitektur med et spisst spir og det ligger på en høyde.

 

Dette ser unektelig norske ut, og med isfjord mot nord og arkitekturen på Kirken så vil jeg si Kirkenes.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...