bruno99 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Ja.. Har en følelse av at jeg har lagt ut samme bilde før Da jeg var der stampet jeg rundt i 30 varmegrader med en haug av andre turister. Så det var slitsomt så vel som interessant å se. Har litt dårlig tid så det blir litt klipp og lim fra internett Efesos var i oldtiden en viktig havneby på Lilleasias vestkyst, med omkring 250.000 innbyggere. Byen var det joniske Hellas økonomiske sentrum og senere en av det romerske imperiets viktigste metropoler. I byen fantes blant annet et av verdens syv underverker, Artemistemplet. I følge kristne legender skal jomfru Maria, Jesus' mor, ha dødd i Efesos etter å ha dratt dit sammen med apostelen Johannes etter korsfestelsen. Kan legge til at byen ikke ligger rett ved havet i dag. Byen ble forresten hardt havnet av en malariaepedemi som drepte en stor del av befolkningen. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Inspirert av at vi nylig var i Bodø: Saltstraumen? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Hmm, var nå mere likt Efjorden, nord for Skarberget. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Inspirert av at vi nylig var i Bodø: Saltstraumen? Nei! Hmm, var nå mere likt Efjorden, nord for Skarberget. Nei! Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Da er det Skjomen. Ikke skjolmen heller. Du liker deg i nord, muligens du må noe sørover. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 (endret) Mener jeg ser Ulrikken i bakgrunnen der...eller Løvstakken. Kan det være Bjorøy? Endret 1. mars 2009 av Gynekologen Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Norefjell? hvertfall ikke! Lenke til kommentar
SCV Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 er ikke det sann passe nært bømlo et sted? om vi skal vere i norges land i det hele tatt? Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 ser veldig ut som brua mellom stord og bømlo ja Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 er ikke det sann passe nært bømlo et sted? om vi skal vere i norges land i det hele tatt? Får denne du SCV. Finn et nytt bilde... Bilde var fra trekantsambandet som binder sammen fastlandskommunen Sveio med øyene Stord og Bømlo. Det består av to hengebroer, en undersjøisk tunnel og en mindre bro. I tillegg er dette europaveien mellom Stavanger og Bergen. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 sorry for og vere treig, jobb og skole og soving :/ uansett. hvor er vi nå da? Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 (endret) Molde? Ellers vet jeg ikke. Hadde bare følelsen av at det kunne være i Møre og Romsdal (men ikke Ålesund). Endret 2. mars 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
SCV Skrevet 2. mars 2009 Del Skrevet 2. mars 2009 møre og romsdal er korrekt, men ikke molde nei. ikke ålesund heller nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå