SirEmanon Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 wild guess, mexico city. Dessverre, ikke Mexico City. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Får vel si at jeg er temmelig sikker på at dette er i Spania. Så gjetter på Barcelona, bare for å begynne et sted. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Får vel si at jeg er temmelig sikker på at dette er i Spania. Så gjetter på Barcelona, bare for å begynne et sted. Nix....ikke Barcelona. Endret 28. februar 2009 av SirEmanon Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 madrid? Korrekt. Bilde var fra Las Ventas (fullt navn Plaza de Toros Monumental de Las Ventas) som er en tyrefektingarena som ligger rett utenfor Madrid. Bygningen er av spansk-arabisk stil og byggestilen betegnes som mudéjar arkitektur. Arenaen har plass til 23 000 mennesker og er Spanias største tyrefektingarena og verdens nest største arena etter Plaza de Toros i Mexico. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 kult, klarte en quiz burde vere enkel vil jeg tro Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Disneyland i Orlando, Florida, USA? Lenke til kommentar
SCV Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 disneyland et sted ja. Skulle legge ut bilde av disneyland i paris men etter dama så nærmere på det kom hun frem til at det var feil, så google får ta skylden for denne så da får vell disneyland vere riktig da. kjør på A-Jay Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Jeg har også vært i Disneyland Paris, og jeg kan absolutt ikke huske noen monorail der. Bare gammeldags jernbane. Hvilken by er vi i nå? Jeg har vært i byen, så jeg kan garantere at bildet er rett. Endret 28. februar 2009 av A-Jay Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Skiboksen og den stykke koblingsboksen kan vel kun være i Norge? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Første tanke da jeg så den kirka og klokketårnet var Bodø, men vet ikke 100% sikkert. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Første tanke da jeg så den kirka og klokketårnet var Bodø, men vet ikke 100% sikkert. Vel, nå vet du 100% sikkert. Det vi ser på bildet er domkirken i Bodø. Den ble bygd som en del av gjenoppbyggingen av Bodø etter at byen ble bombet til ruiner i krigen, og er et eksempel på den type arkitekturen som har preget Bodø etter gjenoppbyggingen. Din tur! Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Bodø er en fin by. Men kunne sikkert vært mye finere om den ikke hadde blitt bomba. Nå skal vi et helt annet sted. Vi skal fram til en fjelltopp med kabelbane som ender snaut 200 m under toppen. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Nei, ikke Kina. Mye nærmere oss. Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Bodø er en fin by. Men kunne sikkert vært mye finere om den ikke hadde blitt bomba. Helt enig, jeg har sett bilder av Bodø før krigen og byen var klart en mye mer sjarmerende by da. Heldigvis har noen bygninger fra før krigen blitt bevart, blant dem Nordlandsmuseet: Hva angår bildet ditt ser det ut til å være en vulkan. Jeg gjetter på Etna på Sicilia, Italia. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Stemmer, Bruno99. Pico de Teide på Tenerife, Kanariøyene er Spanias høyeste fjell, 3717 m. En stratovulkan, vulkanismen er årsaken til at Kanariøyene finnes. Den hadde sist utbrudd i 1909, men kommer vel en dag til å få et kjempeutbrudd som kommer til å føre at en tsunami slår inn over fjerntliggende steder som bl.a. New York, om man skal tro populærvitenskapelige TV-programmer. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2009 Hvor har jeg vært nå? (ikke mitt bilde) Lenke til kommentar
A-Jay Skrevet 1. mars 2009 Del Skrevet 1. mars 2009 Er det det greske amfiteateret i nærheten av Siracusa, Sicilia? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå