Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville fram til ett eget navn som har med *host*canyon*host* å gjøre. Område rundt det er for øvrig et naturreservat, som har fått navn etter stedet på bildet. Det er ikke Kruger.

 

Var kanskje en dårlig oppgave jeg lagde, neste gang jeg får sjansen skal jeg lage én bedre oppgave.

 

Samler sammen alle hintene her: Det er en canyon, området rundt er et naturreservat med samme navn, Gud har et vindu i nærheten, ligger i Mpumalanga, Sør Afrika.

Lenke til kommentar
Anakao

Du er i rett område, men jeg besøkte en litt større by.

 

De har bank..

post-116083-1233253641_thumb.jpg

 

..velutstyrt skobutikk..

post-116083-1233253632_thumb.jpg

 

..og vennlige unger..

post-116083-1233253622_thumb.jpg

 

Da vi vandret rundt i gatene, sier kameraten min; "still deg opp så skal jeg ta bilde av deg med hyttene i bakgrunnen". Han rakk å sette kameraet til øyet før han sa til meg; "snu deg, du har selskap".. Ungene kom "ingenstedsfra" og var plutselg der og ville bli fotografert. Da de etterpå fikk se seg selv på den bittelille skjermen bakpå kameraet var de overlykkelige.

Har over hundre bilder derfra. Det var aldri problem å vandre rundt med "stort" speilreflekskamera, ingen antydning til tigging eller "nafsing" etter hverken kamera, telefon eller andre verdisaker. Oppsummert, de lokale folkene vi møtte på var/er ekstremt vennlige og i det hele tatt svært bekymringsløse. :)

Lenke til kommentar
Er det Tulear?

 

bruno99:

Fantastisk plass. Som skrevet, utrolig vennlige folk. Jeg vet ikke hva det koster å komme seg dit, jeg var der med båt på jobb. Prisnivået generelt var jo "en vits" i forhold til våre penger. Vel nok kostet en øl 850,- ;) men det var ca kr 3,-

Hotell kostet fra ca kr 20,- per natt til "over kr 100,-" Dette er priser i Tulear. Prisene i hovedstaden er nok noe høyere ifølge etpar arbeidskollegaer som kom via Antananarivo til Tular. Det var (utrolig nok) flyplass i Tulear.

 

koots:

Din tur. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...