Bikeridr Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvis du ikke godkjenner Mpumalanga, så legger jeg til Kruger nasjonalpark. Lenke til kommentar
koots Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ville fram til ett eget navn som har med *host*canyon*host* å gjøre. Område rundt det er for øvrig et naturreservat, som har fått navn etter stedet på bildet. Det er ikke Kruger. Var kanskje en dårlig oppgave jeg lagde, neste gang jeg får sjansen skal jeg lage én bedre oppgave. Samler sammen alle hintene her: Det er en canyon, området rundt er et naturreservat med samme navn, Gud har et vindu i nærheten, ligger i Mpumalanga, Sør Afrika. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Kanskje det er Blyde River Canyon du er ute etter? Lenke til kommentar
koots Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ja, det var det jeg var ute etter, ikke akkurat en bra oppgave da det er flere steder med lignende formasjoner. Neste blir bedre. Din tur Bikeridr Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Ok, vi begynner med "Main Street". Vil ha land, by, valuta, innbyggertall, nøyaktig GPS-posisjon og offisielle språk. He, he - neida, holder med land og by. (Jeg håper denne er vanskelig). Lenke til kommentar
koots Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Der så det jo hyggelig ut Litt rart når man tenker på det, folk bor i skur og har knapt nok penger, men det ser alltid strøkent ut rundt huset. For å si noe sier jeg i Lesotho et sted. Lenke til kommentar
Altobelli Skrevet 28. januar 2009 Del Skrevet 28. januar 2009 Du er virkelig bereist (er det et uttrykk?) om du greier å finne svaret utifra det bildet. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Vel, kan si det er en plass hvor beboerne ikke akkurat er vant til hvite folk. Etpar bilder til. Så får vi ta noen flere hint/bilder senere også.. Lenke til kommentar
koots Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 (endret) Den Sentral Afrikanske Republi? Edit: Kanskje Djibouti? Endret 29. januar 2009 av koots Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Swaziland eller Lesotho? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det har vært fransk koloni der og de har hatt litt influens fra Asia, tipper Madagaskar. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Det har vært fransk koloni der og de har hatt litt influens fra Asia, tipper Madagaskar. Tampen brenner. Tar du byen også? Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Antananarivo. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Antananarivo. Nei, ikke hovedstaden. Liten fiskerlandsby lengere sør. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Anakao Du er i rett område, men jeg besøkte en litt større by. De har bank.. ..velutstyrt skobutikk.. ..og vennlige unger.. Da vi vandret rundt i gatene, sier kameraten min; "still deg opp så skal jeg ta bilde av deg med hyttene i bakgrunnen". Han rakk å sette kameraet til øyet før han sa til meg; "snu deg, du har selskap".. Ungene kom "ingenstedsfra" og var plutselg der og ville bli fotografert. Da de etterpå fikk se seg selv på den bittelille skjermen bakpå kameraet var de overlykkelige. Har over hundre bilder derfra. Det var aldri problem å vandre rundt med "stort" speilreflekskamera, ingen antydning til tigging eller "nafsing" etter hverken kamera, telefon eller andre verdisaker. Oppsummert, de lokale folkene vi møtte på var/er ekstremt vennlige og i det hele tatt svært bekymringsløse. Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 29. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2009 Kan ingen andre bynavn enn hovedstaden Antananarivo desverre. Litt OT: Hvordan likte du Madagaskar? Og hvor dyrt er det egentlig å reise dit? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Er det Tulear? bruno99: Fantastisk plass. Som skrevet, utrolig vennlige folk. Jeg vet ikke hva det koster å komme seg dit, jeg var der med båt på jobb. Prisnivået generelt var jo "en vits" i forhold til våre penger. Vel nok kostet en øl 850,- men det var ca kr 3,- Hotell kostet fra ca kr 20,- per natt til "over kr 100,-" Dette er priser i Tulear. Prisene i hovedstaden er nok noe høyere ifølge etpar arbeidskollegaer som kom via Antananarivo til Tular. Det var (utrolig nok) flyplass i Tulear. koots: Din tur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå