Gå til innhold

Geografilek for oss nerder [Les første post]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Das NordDeutsche LandesBank in Hannover. :)

Den praktfulle bygningen i det første bilde er det ”nye rådhuset”. Rådhuset kalles det nye på grunn av at det ble innviet så sent som i 1913. Bygning i bilde to er som du skriver fra Nord Tyske Landsbanken, nesten rett over gata fra rådhuset.

 

Hannover er en koslig by å besøke og særlig hvis man ønsker å besøke forskjellige store messer.

Muligens byen også er verd en tur under Fyrverkerikonkurransene.

Lenke til kommentar

He, he ja - jeg som trodde det var en Basilika lokalisert i Øst-Europa.. Men Banken var jo en "dead giveaway".

 

Nå kommer en "dead giveaway" fra meg. Siste bilde fra meg (legger ut relatert bilder/hint selvfølgelig) inntil jeg kommer hjem til min egen bildebank da jeg begynner å renne tørr på laptop'en..

 

Så jeg nærmest gir bort denne. By/Sted?

 

post-116083-1229972781_thumb.jpg

 

[Edit]PS! Lurer på hvor mange minutter dette tar..[/Edit]

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar

Wow, hele 236 minutter før denne ble løst.. :)

 

Dubai er vel den delen av de Forente Arabiske Emirater som er mest liberal. Her har man så smått begynt å satse på turisme, ikke bare rettet mot muslimer, men internasjonalt. I utkanten av Dubai ligger Jumeirah hvor verdens første (og eneste "ekte") 7-stjerners hotell - Burj al Arab.

Jeg har vært så heldig å ha gjestet den berømte Sky Bar 280 m over bakkenivå. :D

 

Din tur. Nå legger jeg gjettingen på hylla frem til neste år.. ;)

 

[Edit]Rettet navnet på hotellplasseringen[/Edit]

Endret av Bikeridr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...