robertaas Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Ikke USA, men Hawaii har jo faktisk gitt navn til en pizza og til drinken Blue Hawaii. Jeg har som mange andre trodd at pizzatypen har fått navnet fra dette stedet, men den har fått navnet fra en dronning og navnet skrives også litt forskjellig. Det er derfor veldig mange som feilstaver pizzanavnet. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 (endret) Isla Margerita, Venezuela. Pizza: Margherita.. [Edit]Rettet navnet[/Edit] Endret 21. desember 2008 av Bikeridr Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Isla margarita ja. Det går jo charter dit fra Norge nå. Din tur! Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Jepp, som sagt, jeg mente sterkt at jeg hadde vært i nærheten. Var i Caracas for 8 år siden.. Vel, vel. Her er en ny utfordring. Ikke mitt bilde, men har et omtrent likt utsnitt hjemme fra mitt siste besøk der. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Falklandsøyene, Port Stanly, shipet Lady Elisabeth som gikk på grunn i 1878. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Faktisk har de offisielt byttet navn til "Stanley" nå ifølge agenten vår der nede. Men iallefall, det var vel så rett ellers som det kunne bli. Din tur.. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 21. desember 2008 Del Skrevet 21. desember 2008 Prøver denne! Hvilken by? Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Ser ut som ett av de slottene/klokketårnene som ligger ved bredden av Vltava i Praha, Tsjekkia. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Ser ut som ett av de slottene/klokketårnene som ligger ved bredden av Vltava i Praha, Tsjekkia. Nei, ikke Tsjekkia. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er nok en gammel engelsk universitetsby. Trappen som går ned til vannet mener jeg å ha sett før, men jeg husker ikke helt hvor det var. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Det er nok en gammel engelsk universitetsby. Trappen som går ned til vannet mener jeg å ha sett før, men jeg husker ikke helt hvor det var. Dette er ikke England. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Når jeg tenker meg om, så ser det vel mere ut som en (liten) basilika. Budapest i Ungarn? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 ....... Budapest i Ungarn? Ikke budapest, heller.... Et nytt bilde fra nabolaget til det første. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Das NordDeutsche LandesBank in Hannover. Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 Das NordDeutsche LandesBank in Hannover. Den praktfulle bygningen i det første bilde er det ”nye rådhuset”. Rådhuset kalles det nye på grunn av at det ble innviet så sent som i 1913. Bygning i bilde to er som du skriver fra Nord Tyske Landsbanken, nesten rett over gata fra rådhuset. Hannover er en koslig by å besøke og særlig hvis man ønsker å besøke forskjellige store messer. Muligens byen også er verd en tur under Fyrverkerikonkurransene. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 22. desember 2008 Del Skrevet 22. desember 2008 (endret) He, he ja - jeg som trodde det var en Basilika lokalisert i Øst-Europa.. Men Banken var jo en "dead giveaway". Nå kommer en "dead giveaway" fra meg. Siste bilde fra meg (legger ut relatert bilder/hint selvfølgelig) inntil jeg kommer hjem til min egen bildebank da jeg begynner å renne tørr på laptop'en.. Så jeg nærmest gir bort denne. By/Sted? [Edit]PS! Lurer på hvor mange minutter dette tar..[/Edit] Endret 22. desember 2008 av Bikeridr Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 (endret) Wow, hele 236 minutter før denne ble løst.. Dubai er vel den delen av de Forente Arabiske Emirater som er mest liberal. Her har man så smått begynt å satse på turisme, ikke bare rettet mot muslimer, men internasjonalt. I utkanten av Dubai ligger Jumeirah hvor verdens første (og eneste "ekte") 7-stjerners hotell - Burj al Arab. Jeg har vært så heldig å ha gjestet den berømte Sky Bar 280 m over bakkenivå. Din tur. Nå legger jeg gjettingen på hylla frem til neste år.. [Edit]Rettet navnet på hotellplasseringen[/Edit] Endret 23. desember 2008 av Bikeridr Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Tok Dubai på lekterne med kraner på som ligger utenfor byen. De brukes til å lage de kunstige øyene. Hviklet stygt sted har jeg vært nå da? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 23. desember 2008 Del Skrevet 23. desember 2008 Ikke mye å gå etter her. Ingen spesielle kjenetegn. Derfor blir det ren tipping. Thailand? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå