GRIM87 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Er det noen hær som er eller vet hva timelønnen og/eller årslønna til en anleggsgartner ? med fagbrev. Altså etter 1 år aleggsgartner og 2 år i lære. Endret 3. januar 2008 av GRIM87 Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Lønn får man i himmelen/whatever, om man ikke poster samme tråd i flere kategorier. Husk det til neste gang Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Som nyutdannet fagarbeider får du minst 134,50 (tror jeg det var) i timen i følge noe tariffavtaler. I firmaet jeg jobber i begynner vi på 154 kr i timen, noe som er ganske vanlig. I tillegg stiger man ganske fort. Snakket seinest i dag med en kollega av meg som har hatt fagbrev i ett år, han har tjent 400 000 i år (dette er da med overtid og andre tillegg), i tillegg har han fått firmabil. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 134? jeg tjener jo 145 som produksjons medarbeider uten utdannelse :S Har du noe mulighet for å spørre om hans timebetaling nå som han er ferdig i lære? Andre som har innspill? jeg trenger å vite litt økonomi før jeg hiver meg på skolebenken igjen:p har nettopp fått anleggslinje i fylket mitt Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Han har 154 i timen + 5kr for at han har ansvar for meg (som er lærling) + 5 kr for han har ansvar for å kontrollere alle lekeplassene våre en gang i uken + 1 300 i uken nå om vinteren for å ha brøytevakt. I tillegg så får vi litt bonuser og sånt etter vi er ferdig med store anlegg osv. Og det blir jo en del nattarbeid med 100%, særlig om vinteren da all brøyting/salting foregår om natten. Som jeg skrev, det er vanlig å begynne på rundt 154 kr i timen, men så stiger du ganske fort i lønn om du går inn for det. Endret 5. januar 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 5. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2008 Han har 154 i timen + 5kr for at han har ansvar for meg (som er lærling) + 5 kr for han har ansvar for å kontrollere alle lekeplassene våre en gang i uken + 1 300 i uken nå om vinteren for å ha brøytevakt. I tillegg så får vi litt bonuser og sånt etter vi er ferdig med store anlegg osv. Og det blir jo en del nattarbeid med 100%, særlig om vinteren da all brøyting/salting foregår om natten. Som jeg skrev, det er vanlig å begynne på rundt 154 kr i timen, men så stiger du ganske fort i lønn om du går inn for det. Ok takker Men hvordan er arbeidsuken? man jobber vell ikke skift? eller kvelder? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Han har 154 i timen + 5kr for at han har ansvar for meg (som er lærling) + 5 kr for han har ansvar for å kontrollere alle lekeplassene våre en gang i uken + 1 300 i uken nå om vinteren for å ha brøytevakt. I tillegg så får vi litt bonuser og sånt etter vi er ferdig med store anlegg osv. Og det blir jo en del nattarbeid med 100%, særlig om vinteren da all brøyting/salting foregår om natten. Som jeg skrev, det er vanlig å begynne på rundt 154 kr i timen, men så stiger du ganske fort i lønn om du går inn for det. Ok takker Men hvordan er arbeidsuken? man jobber vell ikke skift? eller kvelder? Det kommer da an på hvor man har fått seg jobb? Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 *BUMP* er det flere annlegsgartnere hær? hva er timebetalingen deres ? Lenke til kommentar
Notfree Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Moren min jobber som annlegsgartner, elelr har hvertfall fagbrev innen dette ommrådet. Hun tjente i fjor 500.000 (Uten at skatt er trekt fra) Dette er da dessverre med ein del skift + vakt arbeid. Pluss noen uker i året med natte arbeid + vakt. Times lønnen husker eg ikke men ligger på eit sted mellom 180-200 kroner tror jeg. Siden det er ein del natt + helge jobbing er hun ofte oppi 360-400 kroner timen. Er som oftest ikke veldig mye, men blir en del. Det er kanskje egentlig ikke direkte annlegsgarnter arbeid, men det blir en god del av det. Håper dette hjalp Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) dfgdfgfg. Ok takker Men hvordan er arbeidsuken? man jobber vell ikke skift? eller kvelder? Kommer an på. Jeg jobber i en stor bedrift hvor noen jobber skift, noen jobber mye om natten og noen jobber 7 til 15 fast hver dag. Selv jobber jeg 7 til 15, men om vinteren har jeg brøytevakt som betyr mye natt/helgejobb. Dette er noe jeg selv fikk velge om jeg ville, og siden det er mye penger i det så valgte jeg det. Er egentlig helt greit. Har du jobbet om natten velger du selv hvor mye du orker å jobbe neste dag. Det kan også bli en del nattearbeid om man må stenge veier/jobbe langs motorveier osv. Uansett; i min bedrift velger du selv og i mindre bedrifter er det vanligere å kun jobbe 7 til 15. Endret 18. januar 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Oij kjempe flott er bare litt skeptisk i og med at jeg leste dette: http://www.jobbfeber.no/yrkedetalj.lasso som var en link ifra utdanning.no. 250 tusen i året er sykt lite .... jeg tjener 270 tusen på jobben jeg jobber med nå, å den krever ikke utdannelse en gang :S Flere innspill ? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Vel jeg tjene 152 000,- i 2007, og jeg er lærling som begynte i jobben i sommer. Skal sies jeg har jobbet en del om natten, men fremdeles vil jeg si det er gaske så greit. Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Ok så om du jobber fra 7-15 hver dag, hva er da timebetalingen din når du er ferdig i lære? hva slags firma jobber du for? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 19. januar 2008 Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg skrev at det var med en del nattarbeid, så akkurat nå er ikke timebetalingen min så høy. Når jeg er ferdig som lærling vil jeg begynne på 154 kr i timen, i tillegg får jeg ca 30 000 i året i (brøyte)vakttillegg (og selvfølgelig 100% for de nettene jeg er ute og brøyter). Lenke til kommentar
GRIM87 Skrevet 19. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2008 Jeg skrev at det var med en del nattarbeid, så akkurat nå er ikke timebetalingen min så høy. Når jeg er ferdig som lærling vil jeg begynne på 154 kr i timen, i tillegg får jeg ca 30 000 i året i (brøyte)vakttillegg (og selvfølgelig 100% for de nettene jeg er ute og brøyter). okei kult, hva heter bedriften din? å hva gjør dere mest av? legger dere f.eks stein/skifer ... og mekker parker osv ? Er så nyskjerrig siden jeg vurderer sterkt å utdanne meg som annleggsgartner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå