Ni kon Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hei alle sammen. Opplever noe skikkelig ubehagelig her nå, og som ansvarlig for en del kroner og øre lurer jeg på om jeg har gjort noe feil (gud forby) eller om kundene mine driter på draget. Her er Caset: En større leverandøre samarbeider om et dokument som skal sendes til en kunde, hos leverandøren sitter 5 personer å jobber med dette dokumentet og ber som at endringer skal spores i dokumentet av de som jobber med det. I kvalitetskontrollen (siste instans før den sendes kunde) fjernes endringene, slik at det ikke skal vises hos kunden. Sendes pr epost til kunde som mottar. Levernadøren bruker word 2000 eventuellt 2003, kunden bruker word 2007 Vil da kunden oppleve å se endringene som er gjort i dokumentet underveis? Takker for svar på denne, for dette er en bombe som slår rimelig hardt ned i næringslivet hvertfall... Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 hvis du godkjenner endringene(ikke bare slår av visningen) vil dette bli borte for alltid. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 hvis du godkjenner endringene(ikke bare slår av visningen) vil dette bli borte for alltid. Du er 100% sikker? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 det har ihvertfall vært tilfelle når jeg har gjort dette utallige ganger før med dokumenter forsvaret sender ut, så jeg er ganske sikker på dette ja. men igjen, det er ett alternativ som skjuler(ikke fjerner) og ett som godkjenner, og fjerner dette, godkjenner du det blir det borte. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 Men er det slik at 2007 velger å vise alt med endringer og tidligere versjoner av word ikke gjør det når man åpner dokumenter da? Slik at dette problemet ikke er alment kjent før 2007 kom på markedet? Åpnet et dokument fra kunde i 2007 og vips.. der var alle endringene som var gjort hos kunden. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 jeg har ikke klart å få opp endringer som er gjort fra tidligere versjnoer enn 2007 i den gjeldende versjonen. men jeg har lekt meg alt for lite i 2007 til å si dette for sikkert, ikke har jeg 2007 her heller, så jeg får ikke testet Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det er ingen fare så lenge man har godkjent eller avvist endringene. Det er imidlertid lett å glemme å sjekke om de er godkjent/avvist eller om man bare ikke viser endringene. To muligheter: 1. Officeknappen -> Trust Center -> Trust Center Settings... -> hak av for Warn before printing, saving or sending a file that contains tracked changes or comments. 2. Last ned og installer Remove hidden data-tool fra Microsoft. Med dette verktøyet kan du fjerne alle sensitive data fra alle typer Office-filer. Jeg har kun funnet den for Office 2003/XP foreløpig: http://www.microsoft.com/downloads/details...;displaylang=en Ellers er ikke dette noen "bombe", det er en velkjent problemstilling. Sporing av endringer er et veldig nyttig verktøy men som med alt annet innebærer det også en risiko. Du kan jo lese litt om kjente "uhell" her: http://www.shaunakelly.com/word/trackchang...ackChanges.html En gjennomgang av ulike problemstillinger finner du her: http://www.law.com/jsp/article.jsp?id=1156425445552 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå