NilsiT Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) dette er ikke en ferdig fikset handleliste, men... http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=60434. Jeg har blitt usikker på om jeg skal kjøpe 1 eller 2 8800GT eller 1 8800GTS pga. prisene og at mange er utsolgt for de billigste GT kortene! så jeg trenger litt hjelp med dette og gjerne resten av oppsettet! Endret 22. januar 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Fornuftig og bra oppsett. Ville vurdert et rimelig P35 hovedkort som feks dette: https://prisguiden.no/product.php?productId=74583 Kommer selvfølgelig ann på hvilke behov du har, men skal du ikke overklokke som en gærning, så duger dette helt fint Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 eller, jeg skal nok overklokke litt! vet ikke helt om jeg vil gå for et sli HK til eventuell oppgradering, hadde planer om det, men... Lenke til kommentar
fflex Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 SLI og bra klokkeegenskaper med Quad = eVGA 680i SLI v. A1 Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 er det smartere av meg å velge en C2D E6850 enn en Q6600? eller vil jeg tjene på å velge Q6600 i fremtiden? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 Hvordan er det egentlig med den E8400 cpu'en? ser at det er brukt 45nm teknologi, og den er ute på markedet? Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) nei ,, den kommer vel 20 januar så vidt jeg har fått med meg :S men den er 45nm og kan nok klokkes bedre enn det meste vi har sett tror jeg :O : se her : litt oc av 8400 clocka til 4500 på luft Endret 4. januar 2008 av Nokia_dell Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 14. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2008 kommer jo nye 4 kjernes prosessorer også! 29.01, Q9xxx en ting, hvordan er det med HD DVD/Blu ray og skjerm og sånt! Hva trenger jeg for å kunne kjøre sånt? Lenke til kommentar
bevee Skrevet 15. januar 2008 Del Skrevet 15. januar 2008 *bumb* Jeg har bestillt e8400! Det er kun en butikk som har den i prislisten,men den er forventet inn den 18. Rundt den 20. kan du nok regne med at flere har fått den. Den kommer til å ligge på rundt 1500 kroner. Den er absolutt å anbefale! Det er mye prosessor for pengene. Kjøper du en heftigere kjøler, kan du klokke denne langt! Den bruker 45nanometer-teknologi, og utvikler da ikke så mye varme! Hothot =) Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 18. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2008 *bumb* Jeg har bestillt e8400! Det er kun en butikk som har den i prislisten,men den er forventet inn den 18. Rundt den 20. kan du nok regne med at flere har fått den. Den kommer til å ligge på rundt 1500 kroner. Den er absolutt å anbefale! Det er mye prosessor for pengene. Kjøper du en heftigere kjøler, kan du klokke denne langt! Den bruker 45nanometer-teknologi, og utvikler da ikke så mye varme! Hothot =) den 18? tviler på at de kommer før den 4 februar SHG.no utsetter dataoen hele tiden.... Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Vel, da var i alle fall cpu bestillt, men jeg er utrolig usikker på hvilket skjermkort jeg skal gå for!(G92) Jeg har sett at mange av de billige 8800GT kortene ikke er på lager noen plass, og når prisen nærmer seg 2000 kr er det jo like greit å kjøpe 1 GTS kort, men da ryker budsjettet til sli, men kan jo kjøpe det neste GTS korte litt senere... Hva synes dere? Lenke til kommentar
anordne Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Viss du ikke bryr deg om støy så bør du velge to billige 8800gt, men gts kortene har jo en noe bedre kjøler som jeg forstår skal være litt mer stillegående, værtfall en god del kaldere. Kanskje litt mer å klokke på da. Veldig usikker selv, har tenkt på ett gainward 8800 1 gb som jeg skulle få for 2000 kr av en kjenning.dette har en vesentlig bedre kjøler enn vanlig 8800gt,og skal være veldig klokke vennlig, men vet jo ikke om den er mer stille enn 8800gts som man får tak i for 2250. Blir ganske tøven over hva jeg skal velge og bruker masse tid på sjekke rundt dette siden jeg er student og har egentlig ikke har råd til noen av de. Lenke til kommentar
bevee Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 Vel, da var i alle fall cpu bestillt, men jeg er utrolig usikker på hvilket skjermkort jeg skal gå for!(G92)Jeg har sett at mange av de billige 8800GT kortene ikke er på lager noen plass, og når prisen nærmer seg 2000 kr er det jo like greit å kjøpe 1 GTS kort, men da ryker budsjettet til sli, men kan jo kjøpe det neste GTS korte litt senere... Hva synes dere? Nå er e8400 på lager=) Hvilken prosessor bestillte du? Jeg ville valgt et gts-kort, og kjøpt et til senere. Bare om kort, kort tid vil du spare masse penger på den måten. Kortet vil sikkert droppe masse i pris =) Kjøleren på gts er også et stort pluss! Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 22. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2008 Vel, da var i alle fall cpu bestillt, men jeg er utrolig usikker på hvilket skjermkort jeg skal gå for!(G92)Jeg har sett at mange av de billige 8800GT kortene ikke er på lager noen plass, og når prisen nærmer seg 2000 kr er det jo like greit å kjøpe 1 GTS kort, men da ryker budsjettet til sli, men kan jo kjøpe det neste GTS korte litt senere... Hva synes dere? Nå er e8400 på lager=) Hvilken prosessor bestillte du? Jeg ville valgt et gts-kort, og kjøpt et til senere. Bare om kort, kort tid vil du spare masse penger på den måten. Kortet vil sikkert droppe masse i pris =) Kjøleren på gts er også et stort pluss! har bestillt en Q9450! tror kanskje at jeg går for 1 enktelt GTS kort og så kjøper jeg ett til litt senere! Lenke til kommentar
bevee Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 Vel, da var i alle fall cpu bestillt, men jeg er utrolig usikker på hvilket skjermkort jeg skal gå for!(G92)Jeg har sett at mange av de billige 8800GT kortene ikke er på lager noen plass, og når prisen nærmer seg 2000 kr er det jo like greit å kjøpe 1 GTS kort, men da ryker budsjettet til sli, men kan jo kjøpe det neste GTS korte litt senere... Hva synes dere? Nå er e8400 på lager=) Hvilken prosessor bestillte du? Jeg ville valgt et gts-kort, og kjøpt et til senere. Bare om kort, kort tid vil du spare masse penger på den måten. Kortet vil sikkert droppe masse i pris =) Kjøleren på gts er også et stort pluss! har bestillt en Q9450! tror kanskje at jeg går for 1 enktelt GTS kort og så kjøper jeg ett til litt senere! Jepp, gjør det! GTS slår et fabrikk-klokket GT-kort. Og det er når GTS-kortet er uklokket Så du vil komme mye lengre enn med GT tipper jeg Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) Blir vel et Asus GTS kort! er vel alle like kort, bare med forskjellige klister og noen er litt eller mer overklokket. tror ikke at jeg vil kjøpe et fabrikkoverklokket! Endret 23. januar 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 23. januar 2008 Del Skrevet 23. januar 2008 billigste GTS i brisguiden er et MSI kort som faktisk kommer på 730mhz opp 130 fra orginalt 600, det er ganske heftig. problem er kanskje lagerdato på det og på q9450, hvilket hk? tror ikke 680 chipsett som ble anbefalt over her støtter 45nm cpu... Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 23. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2008 (endret) ja, det er jo fabrikk overklokket, men er det bra å kjøpe et sånt da, eller er det bedre å kjøpe et som ikke er overklokket for så og heller overklokke selv, eller? vet det, derfor har det blitt foretatt endringer! update: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=60434 Endret 23. januar 2008 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 24. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2008 ja, det er jo fabrikk overklokket, men er det bra å kjøpe et sånt da, eller er det bedre å kjøpe et som ikke er overklokket for så og heller overklokke selv, eller?vet det, derfor har det blitt foretatt endringer! update: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=60434 *Bump* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå