int20h Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hiatchi rapporteres å stoppe produksjon og utvikling av mini-harddisker på både 1 og 1,8 tommer. Les mer Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Flott. Synes de bittesmå harddiskene er stygge og skremmende. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Ikke spesielt oppsiktsvekkende. Tipper Toshiba også snart dropper sin 1,8"-satsning. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Helt greit egentlig. Ser ikke det helt store poenget med bitte små magnetbaserte disker på mindre enn 2.5". Egner seg mye bedre med flash baserte løsninger når ting må være såpass smått. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Ikke akkurat overraskende at de kutter ut 1-tommere, men jeg hadde ventet at de drøyde det litt med 1,8-tommere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Greit nok, men nå synes jeg flash har vært litt lite flinke til å Være fremtiden" i 2007 skjedde det skuffende lite med flashdrev, en bøling papirlanseringer, men lite drev ut til befolkningen som hadde en adekvat pris og ytelse. AtW Lenke til kommentar
j-- Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Nei, ATWindsor tenker nok på SSD-disker når han skriver flashdrev. Grunnen til at de dropper 1" (og 1,8"?) er sannsynligvis den økende størrelsen og fordelen ved bruk av SSD fremfor diskbasert lagring i små enheter. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Er flash et drev? Man kan lage flashdrev ja, Hitachi oppgir jo grunnen til at de kutter dette segmentet til å være antatt konkurranse fra flashdrev. AtW Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) MTRONs SSD-disker har jo enormt bra ytelse. Det eneste jeg venter på nå, er at prisen på 64 GB-diskene skal dette under 3000,-. Dette kommer til å ta litt tid, men SSD er utvilsomt framtiden. Diskene yter bedre enn vanlige harddisker på nesten alle områder. Edit: Her tester Anandtech MTRON-disker opp i mot Raptor.. Merk dere at en 64 GB MTRON-disk koster ti tusen kroner på Komplett. Teknologien er der, nå må bare prisen ned. Endret 3. januar 2008 av Darth Kjell Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Man kan lage flashdrev ja, Hitachi oppgir jo grunnen til at de kutter dette segmentet til å være antatt konkurranse fra flashdrev.Et drev er vel per definisjon noe som går rundt (egentlig tannhjul), så nei - flashdisker er ikke med drev... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Man kan lage flashdrev ja, Hitachi oppgir jo grunnen til at de kutter dette segmentet til å være antatt konkurranse fra flashdrev.Et drev er vel per definisjon noe som går rundt (egentlig tannhjul), så nei - flashdisker er ikke med drev... Jeg bruker ihvertfall drev som en norsk variant av "drive", både for den fysiske harddisken, og "konseptet drive" i operativsystemet (som forsåvidt er fristillt fra det fysiske), er det feil? Man kan jo bruke den samme argumentasjonen mot ordet "drive" men det brukes over hele fjøla. AtW Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg forbinder ordet drev med bevegelige deler... Men ser at den saken fint erstatter et drev ja. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Jeg bruker ihvertfall drev som en norsk variant av "drive", både for den fysiske harddisken, og "konseptet drive" i operativsystemet (som forsåvidt er fristillt fra det fysiske), er det feil? Man kan jo bruke den samme argumentasjonen mot ordet "drive" men det brukes over hele fjøla.'Drive' betyr 'drivverk'. 'Drev' er et enkelt tannhjul i et drivverk. Du kan oversette 'drev' med 'drive' også, men da i betydningen en gruppe mennesker og/eller hunder som driver et bytte mot jegeren eller om selve jakten (med andre ord ingenting som har med harddisker å gjøre). Lenke til kommentar
haalo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Da blir det vanskeligere å finne erstatningsdisk til 1,8-tommersdisken (som faktisk er Hitachi) i MP3-spilleren min :/ Lenke til kommentar
Redak Tøren Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 CD-rom, DVD-rom og bevegelig harddisk kalles i norsk dagligtale for "drev". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Da blir det vanskeligere å finne erstatningsdisk til 1,8-tommersdisken (som faktisk er Hitachi) i MP3-spilleren min :/ Tja, det minkende utvalget av 1,8" disker tror jeg veies fint opp av det økende utvalget av 1,8" SSD. Se heller på det som en endring i utvalget der de nye valgene ofte er litt mindre og dyrere, men til gjengjeld gir bedre batteritid og bedre driftssikkerhet. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Da blir det vanskeligere å finne erstatningsdisk til 1,8-tommersdisken (som faktisk er Hitachi) i MP3-spilleren min :/ Tja, det minkende utvalget av 1,8" disker tror jeg veies fint opp av det økende utvalget av 1,8" SSD. Se heller på det som en endring i utvalget der de nye valgene ofte er litt mindre og dyrere, men til gjengjeld gir bedre batteritid og bedre driftssikkerhet. Problemet blir at de går over til et serielt grensesnitt, og det er ikke akkurat aktuelt å rote med adaptere i så kompakte enheter. EDIT: Ebay blir vel løsningen når disken min dør. Endret 3. januar 2008 av haalo Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Om harddisken dør velger du virkelig å reparere spilleren selv fremfor å sende den til service? Lenke til kommentar
haalo Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Om harddisken dør velger du virkelig å reparere spilleren selv fremfor å sende den til service? Nå er det vel ikke mer enn to år garanti på de, er det ikke? Dessuten så har jeg ikke kvittering :/. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå