Gå til innhold

Compal ifl90+ - fremdeles mest for pengene?

ToMpy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er denne multicom pcen mest for pengene i disse januar-salg dager?

Ønsker bærbar i samme prisklasse med best mulig 3-d kort :)

Takk for hjelpen - Thomas

Nå varierer jo prisen på en IFL90+ veldig ettersom hvilke komponenter du velger skal være i den da.

Så jeg vet ikke helt hvilken prisklasse du sikter til.

Men IFL90+ gir deg mye for pengene ja :)

Lenke til kommentar

Bestillte meg en senest i går, tenkte som så.. jeg stoler på multicom når det kommer til service dersom feil skulle oppstå, jeg vet at IFL90+ gir veldig mye for pengene, og jeg trengte maskinen sånn ca NÅ... de andre maskinene som fex Zepto var ikke lagervare før midten av januar, i tillegg lå de noen hundrelapper over i pris ^_^

Derfor var det ett ganske enkelt valg for meg =]

du får prøve å se deg litt rundt å se om du finner noe som passer deg bedre, er jo en del Asuser der ute nå som gir mye for pengene trossalt.... =]

Lenke til kommentar
Maskinen virker ganske godt satt sammen. Man må presse forholdsvis hardt for å se variasjoner i skjermbildet. Det er også få områder på selve kabinettet som gir etter for trykk. Tastaturet holder en ganske god kvalitet som ikke gir fra seg noe særlig lyd når man skriver. Det er et par områder på tastaturet som gir etter mer enn det vi ønsker. Dette gjelder spesielt den øvre delen av tastaturet fra knappene 5 til og med backspace-knappen.

Selve kabinettet til maskinen er svært solid bygget og gir ikke etter for trykk, eller gir fra seg knirkelyder. Skjermen er noe mer vaklende, men dette er mye på grunn av LED-LCD-skjermen i testmodellen. LED-LCD gjør det mulig å lage skjermen tynnere, samtidig som at kvaliteten på skjermen blir bedre. Siden skjermen er såpass tynn som den er, er den ikke like godt stivet opp som vi kanskje kunne ønsket. Likevel skal det mye til før vi ser variasjoner i skjermbildet om vi trykker eller vrir på skjermlokket.

Tastaturet har god respons, samt lave klikkelyder. Høyresiden er dessverre ikke så fast i fisken som vi gjerne skulle ønsket, men det er ingen ekstra ulyder på grunn av dette.

Hvor har dere det fra at det automatisk er bedre kvalitet på produkter merket Dell? Ser ikke ut som HW.no har noe å utsette på kvaliteten på IFL90+ i hvertfall...

IFL90+ gir klart mest for pengene i dag. Du kan evt. se på Dell Vostro 1500 som ligger i samme området.

Lenke til kommentar

jeg vil påstå G1S er rimelig lik på pris om du setter samme specs... pluss, du får med ryggsekk og en grei gamer mus på kjøpet ... =] Pluss. G1S har faktisk ett litt bedre skjermkort om dette er viktig for deg....

ulempen me G1S i mine øyne er at den er stygg! ;P

Lenke til kommentar

Ja G1S har bedre design og skjermkort og samme minne og CPU specs. eneste med det er at du ikke får med turbo minne, men det spiller ikke veldig mye rolle.. vil heller ha en sekk og mus da! jeg skal bestille en G1S asap jeg får pengene og jeg har bestemt meg for G1S istedet for IFL90+... Mitt råd er i alle fall til og gjøre det samme ;)

Lenke til kommentar

Positivt / negativt jeg ser med G1S vs IFL90+:

- G1S har du ikke muligheten for å velge 4GiB RAM (noe som er å foretrekke om du skal kjøre Vista)

- Ikke mulighet for 7200RPM disk.

- Ikke mulighet for TurboMinne (men TurboMinne er ikke så mye å trakte etter uansett)

- Følger bare med 32bit versjon av Vista, burde fulgt med 64bit, hvert fall mulighet for å velge

+ Bedre oppløsning

+ Har HDMI

+ GDDR3 minne på skjermkortet

Det er hovedsakelig de negative og positive tingene jeg ser med G1S fremfor IFL90+.

For ikke å snakke om jeg ikke fatter hvordan det er mulig å oppdatere BIOS på IFL90+..

Nå er du jo ikke vanskelig å få puttet inn verken 4GiB eller en 7200RPM disk på egenhånd da.

Verre å for eksempel fikse HDMI og høyere oppløsning på en IFL90+.

Et lite pluss med IFL90+ er jo at den har gode muligheter for å bytte skjermkort.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

nå viser det seg faktisk at Dell har tilbud på sine XPS'er også.. mulig andre PC-er og, men la hvertfall merke til XPS'ene ... =] Så, med andre ord... akkurat nå er det faktisk billigere for en XPS1530 enn det er for en G1S og en IFL90+ ^_^

Følger også med 3GB ram på XPS'n uten ekstra kostnad, og det er jo forsåvidt greit siden 32bit vista ikke klarer å dra nytte av mer ram enn 3250 MB =P

EDIT: eller var det kanskje XPS1330 som hadde 3 GB ram uten ekstra kostnad? husker ikke .... =P

Endret av mamazboy
Lenke til kommentar
nå viser det seg faktisk at Dell har tilbud på sine XPS'er også.. mulig andre PC-er og, men la hvertfall merke til XPS'ene ... =] Så, med andre ord... akkurat nå er det faktisk billigere for en XPS1530 enn det er for en G1S og en IFL90+ ^_^

Følger også med 3GB ram på XPS'n uten ekstra kostnad, og det er jo forsåvidt greit siden 32bit vista ikke klarer å dra nytte av mer ram enn 3250 MB =P

EDIT: eller var det kanskje XPS1330 som hadde 3 GB ram uten ekstra kostnad? husker ikke .... =P

Så litt på XPS1530 hos dell.no, og jeg ser egentlig ingen grunn til å velge den fremfor verken IFL90+ eller G1S.

Om du skal ha tilsvarende maskinvare i den som du har på en G1S og IFL90+ så koster den fort noen lapper mer.

Og den har igjen dårligere oppløsning, ei mulighet for å velge mellom mat / glossy (hvor jeg selv foretrekker glossy)

Ser ikke ut til å ha HDMI-utgang, ikke støtte for Draft-N nettverk og du har ikke muligheten for å velge at operativsystemet ikke skal bli forhåndsinstallert, så du ender jo opp med Dell bloatet Windows.

Jeg fant ingen informasjon rundt dette, ikke det at jeg så etter det heller :p

Men jeg fremdeles påstå at det er en del bedre å gå for 4GiB og 64bit versjon av Vista.

Skal du først holde deg til 32bit så kan du likså greit holde deg til XP, og ikke gå over til Vista før du skal over på 64bit. Vista har veldig godt av 4GiB RAM, samt 64bit kjører hos meg bedre enn 32bit.

Så jeg syntes ikke 32bit Vista ikke er spesielt attraktivt, hvert fall ikke for meg.

Og skal du over på 64bit senere, så må du jo betale over 1'000kr på ny lisens, likså greit å ha 64bit lisensen med engang, da du sikkert fyker over på 64bit før eller senere uansett.

Eneste grunnen jeg ser, til å ikke gå over til 64bit er om du har noen "sære" og / eller eldre programmer som ikke fungerer under 64bit versjonen av Vista. Eller at du har noe gammelt hardware som det ikke finnes drivere til (men da finner du nok ikke 32bit Vista drivere heller uansett).

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Positivt / negativt jeg ser med G1S vs IFL90+:

- G1S har du ikke muligheten for å velge 4GiB RAM (noe som er å foretrekke om du skal kjøre Vista)

- Ikke mulighet for 7200RPM disk.

- Ikke mulighet for TurboMinne (men TurboMinne er ikke så mye å trakte etter uansett)

- Følger bare med 32bit versjon av Vista, burde fulgt med 64bit, hvert fall mulighet for å velge

+ Bedre oppløsning

+ Har HDMI

+ GDDR3 minne på skjermkortet

Det er hovedsakelig de negative og positive tingene jeg ser med G1S fremfor IFL90+.

For ikke å snakke om jeg ikke fatter hvordan det er mulig å oppdatere BIOS på IFL90+..

Nå er du jo ikke vanskelig å få puttet inn verken 4GiB eller en 7200RPM disk på egenhånd da.

Verre å for eksempel fikse HDMI og høyere oppløsning på en IFL90+.

Et lite pluss med IFL90+ er jo at den har gode muligheter for å bytte skjermkort.

(første minus)Tull fra multicom kan du det..

(Andre minus)Også TULL du kan velge en 7200 rpm 200gb harddisk...

vet ikke om ultimate er 32 eller 64..

du kan jo gjøre dette fra noen andre sider en multicom men vet ikke hvilken sider du ser på....

Endret av santacruze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...