Largie Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Størrelse: 46" eller større Prisklasse: Fra 20.000 til "rundt" 25.000 Hva slags spesifikasjoner mener du tven bør ha? LCD med FullHD (alle innganger håndteres av forsterker, skaleringen i tven er uvesentlig) Hva slags kildesignal har du? Kabel-tv med PVR (scart) og HDTV dekoder Hva annet enn tv skal du bruke den til? XB360 med HDMI, Wii og den gode gamle Xboxen Skal du koble til pc? Dette er jo viktig for en fremtidig HTPC, men Xboxene gjør en god nok jobb pr dd. Hvilke TV-er har jeg sett meg ut Sony KDL-46W3000 Philips 47PFL9732D/10 Hva jeg vil vite * Erfaringer med noen av tvene over * Andre modeller jeg burde betrakte (gjerne med tester) * Meninger om å kjøpe et så "dyrt" tv foran å halvere summen for andre modeller? * Er det andre ting man burde betrakte? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Har ikke sett så mye annet, men er utrolig fornøyd med min Toshiba Regza 47z3030. 100Hz, 1080p, 3xhdmi, flott finish. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Med det bruksområdet skjønner jeg ikke hvorfor du ikke vurderer plasma. Panasonic sine plasmamodeller er utrolig populære og du får den nye 50" med full HD til under 25.000: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=86264 Lenke til kommentar
Largie Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 kjerts: Hvordan opplever du TV-ens etterslep på spill ol? kjeklulf: Etter et besøk hos Expert der de hadde linet opp f.eks Sony 46" W3000 modell mot en SAMSUNG 50" PS50P96FDXXEE modell ville valget glatt ha gått på LCD tven. Bildet på LCD-en virket mye penere fra alle kilder (analog s-video overføring fra CD sin PVR, HDTV-dekoderen fra CD via HDMI og konsoller via HDMI) med unntak av visse scener fra "King Kong" der svart-nyansen uten tvil var bedre på plasmaen (BD-kilde via HDMI). Jeg vil tro at uten en "referanse" tv ved siden av vil man ikke reagere så mye når den står hjemme i stua. I tillegg føler jeg at plasma er gårsdagens teknologi og appelerer lite til meg mhp på f.eks "svisj" og andre statiske programmer kan innbrennes + frakt av plasma tver innebærer mer forsiktighet etter hva jeg har forstått av div guider. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 kjerts:Hvordan opplever du TV-ens etterslep på spill ol? Merker ikke noe etterslep, nei. 100Hz betyr kanskje ikke automatisk fritt for etterslep, men Z-serien har i alle fall raskere bildebehandling. Enkelte har klaget litt på dette med X-serien av Regza. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Bildet på LCD-en virket mye penere fra alle kilder (analog s-video overføring fra CD sin PVR, HDTV-dekoderen fra CD via HDMI og konsoller via HDMI) med unntak av visse scener fra "King Kong" der svart-nyansen uten tvil var bedre på plasmaen (BD-kilde via HDMI). Jeg vil tro at uten en "referanse" tv ved siden av vil man ikke reagere så mye når den står hjemme i stua. Merkelig, når jeg har sammenliknet TVer i butikker ved å se på bildene først og deretter merke/modell, har jeg alltid endt opp med plasma. De digitale artifaktene på LCD er etter mitt syn fortsatt altfor tydelige. Plasma ser mye mer ut som et analogt bilde, med mye bedre antialiasing i skarpe overganger. Lenke til kommentar
kdog Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Bildet på LCD-en virket mye penere fra alle kilder (analog s-video overføring fra CD sin PVR, HDTV-dekoderen fra CD via HDMI og konsoller via HDMI) med unntak av visse scener fra "King Kong" der svart-nyansen uten tvil var bedre på plasmaen (BD-kilde via HDMI). Jeg vil tro at uten en "referanse" tv ved siden av vil man ikke reagere så mye når den står hjemme i stua. Merkelig, når jeg har sammenliknet TVer i butikker ved å se på bildene først og deretter merke/modell, har jeg alltid endt opp med plasma. De digitale artifaktene på LCD er etter mitt syn fortsatt altfor tydelige. Plasma ser mye mer ut som et analogt bilde, med mye bedre antialiasing i skarpe overganger. "De digitale artifaktene på LCD" kommer fra signalkilden, ikke sant? Blir ikke det litt som å si at mer blur gir bedre bilde? Hva blir i så fall best med bedre signalkilde? Blu-ray, HDDVD, PS3, Xbox? Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 "De digitale artifaktene på LCD" kommer fra signalkilden, ikke sant? Blir ikke det litt som å si at mer blur gir bedre bilde? Alle TVene i TV-butikker viser vanligvis bilde fra samme kilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå