Gå til innhold

Apple og harddisk-service


Anbefalte innlegg

Ikke helt sikker på om denne er postet riktig, men har spurt mod om dette.

 

Viser til denne artikkelen på IT-avisens hjemmeside, der det er RAMA-skrik fordi en kunde som byttet harddisken på sin Apple-maskin ikke fikk ned seg den gamle disken etter at denne ble byttet. (Ref Apples lisensavtale)

 

Jeg har ett par punkter på dette jeg tenkte på umiddelbart:

 

Artikkelen sier ingenting om hvorvidt dette er garanti eller ikke, men jeg antar at det ikke er saken. Hadde det vært garanti-utbytte, hadde vært nettopp dette: Utbytte.

 

Da er det ett punkt som må belyses: Ble kunden HELT nektet å få tilbake disken? Til det serviceverkstedet jeg jobbet før, ble det gitt rabatt på komponenter kjøpt som erstatnignsvare fra produsenten, så fremt produsenten fikk det gamle komponentet tilbake. DVS at om en kunde hadde sølt brus i tastaturet, fikk han rabatt på et nytt, fordi produsenten fikk inn det gamle til refurbishement. Regner med det er dette som har skjedd her også.

 

Tror ikke dette kunne skjedd i norge, at kunden blir nektet sitt gamle komponent tilbake. I så fall ville jo det vært ganske drøyt? Noen som vet om Apple har samme lisensavtale her til lands? Tror jeg hadde klikket om jeg ble nektet mine gamle deler tilbake, om jeg kjøper ett erstatningskomponent...

 

(Og dette er ikke en tråd om hvordan Apples service suger/eier/ruler)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er da helt standard for alle produsenter, ikke bare Apple.

 

Edit: Å nekte totalt er vel kanskje ikke vanlig, men at man må betale for å få den defekte er langt fra uvanlig. Det er heller ikke uvanlig at man får en "refurbished" del byttet ut.

Endret av TEE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...