Gå til innhold

Hvordan surround med Xbox 360?

Andyax

Anbefalte innlegg

Hei.

Fikk et heftig surroundannlegg til jul: Logitech z-5500

Lyden er fabelaktig, og jeg elsker annlegget. Jeg har bare et problem, og det er å koble surroundannlegget til Xbox360, for å få full surround lyd. Jeg har en VGA-kabel koblet til Xboxen, og denne har selvfølgelig en Optisk fiber-utgang. Surroundannlegget mitt har en optisk fiber-inngang, så jeg har strukket en helt standar optisk fiberkabel fra Xboxen og til annlegget. Når jeg så skrur på Xboxen og annlegget, så får jeg ikke noe signal inn til annlegget. Jeg har satt inputen på annlegget til "optical" (som skal være det riktige). Når xboxen er i full gang med musikk eller DVD står det på annlegget: Input: optical: no digital data. Får altså ingen lyd i det hele tatt.

Jeg hadde i starten problemer med å koble den optiske kabelen til VGA kabelen, men jeg skjærte den til, så nå sitter den bra.

Er det noen innstillinger jeg må fikse på xboxen? På xboxen står audio-innstillingene på digital audio og 5.1 digital surround. Er ikke det riktig? Har spillt av DVD-film og musikk, men annlegget mottar ingenting. Noen som vet hva som kan være galt?

Tusen takk for svar!

mvh

Anders

surround_speakers.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv med en annen optisk tilgang til anlegget, for å sjekke om det er riktig input o.l. Deretter om det funker, så vet du at det er noe med X360'en som ikke har rette innstillinger.

Har selv 5.0 på X360, og jeg hadde ingen problemer med å koble optisk til den, ingen innstillinger på boxen iallfall.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Har samme anlegget og fikk skaffet en optisk kabel... Hadde samme problem, men fikk anlegget til å våkne når jeg satte på spill etc.

Etter at jeg satte på Dolby Digital 5.1 i Dashboard funka det hele mye bedre.. MEN, den optiske kabelen sitter veldig løst i xbox-enden.. Hvordan skjærte du til saken for at den skulle sitte?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...