Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Som mange sikkert har fått med seg, er det klart for en ny utgave av Trondheim Rock Festival i 2008. Fjorårets festival kan vel på mange måter sies å være en suksess. 15000 solgte billetter og selveste Ozzy Osbourne som headliner (som forøvrig leverte en kjempekonsert). På scenen stod også TNT og Black Label Society. Mange ble imidlertid skuffet av et sviktende ølsalg, men dette skal bli forbedret på årets festival. 2007 var første gang Trondheim Rock Festival ble arrangert, og festivalsjef Kristian Digre har virkelig fått til noe Trondheim har trengt lenge. Det er flott at vi endelig får artister av større kaliber også til Trondheim. Fjorårets festival var et endags-arrangement, og vil bli utvidet i år. TRF 2008 vil bestå av to deler. Del 1 går av stabelen 7. juni, mens del 2 avholdes 22. juli. Det er vel ingen hemmelighet lenger at TRF har klart å få Iron Maiden til Trondheim, som headliner 22. juli. Dette blir utvilsomt Trondheims største konsertbegivenhet. Nå er dessuten legendariske Judas Priest bekreftet som headliner til del 1 av festivalen. Info: Tid: 7. juni, 22. juli Sted: Lerkendal Stadion, Trondheim Kapasitet: 24,000 Billetter: Billettservice Priser: Del 1: 575,- (VIP: 1295,-) (eks. avg.) Del 2: 550,- (VIP: 1295,-) (eks. avg.) VIP-pakken inneholder i tillegg til selve konsertbillettene restaurantplass hele kvelden, middag (stor buffé) og komfortabelt sete på VIP-tribunen, hvor man kan nyte konsertene. Ønsker man å gå en tur ned på matta er det anledning til det. Det er dessuten mulig å bli med Bruce Air fra London til Trondheim 22. juli. For de som ikke er kjent med Bruce Air, så er det flytur til en Iron Maiden-konsert, med Bruce Dickinson som pilot. De som har tatt turen tidligere kan sikkert fortelle mer om dette. Mer info finnes på Iron Maiden's offisielle hjemmeside. Viking Express 2008 koster £349, og kan bookes her. Program: 7. juni Judas Priest (GB) Immortal (NO) Quireboys. The (GB) Stage Dolls (NO) Pagan's Mind (NO) Crazy Lixx (SE) Daisy's Dead (NO) 22. juli Iron Maiden (GB) Avenged Sevenfold (US) Media: Judas Priest til Trondheim - NRK (03.01.08) Judas Priest skal rocke Lerkendal - Adressa (03.01.08) 10.000 Maiden-billetter revet bort - NRK (12.11.07) Iron Maiden til Norge - VG (05.11.07) Iron Maiden spiller gigantkonserter i Norge - Dagbladet (05.11.07) Iron Maiden til Lerkendal - Adressa (05.11.07) Iron Maiden til Lerkendal - Adressa (01.11.07) Iron Maiden til Lerkendal - NRK (01.11.07) Iron Maiden bekrefter ny konsert i Norge - Dagbladet (24.10.07) Bekreftet: Iron Maiden til Norge - NRK (24.10.07) Iron Maiden til Lerkendal? - NRK (16.08.07) Iron Maiden til Lerkendal - Adressa (16.08.07) Vil ha AC/DC eller Metallica - Adressa (09.06.07) Endret 24. januar 2008 av Slettet-IBL5Pam9QB Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Håper på Foo Fighters som headliner i juni, for da kommer de til Hove også . Judas Priest hadde heller ikke gjort noe, men vet ikke om det er så easy å komme seg til Trondheim for min del så det hadde vel vært frustrerende, hehe. TRF har gjort det bra med å skaffe Maiden. Synes det er konge at de større begivenhetene også flytter seg litt utenfor hovedstaden (selv om jeg bor like ved selv). Maiden skal oppleves i Oslo og Gøteborg likevel for min del da. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hadde for så vidt ikke vært dumt med Foo Fighters til festivalen. Men så står det jo også 24. juni på den turnélista som ble postet i Foo Fighters-forumet. Så hvis den faktisk stemmer, så blir vel den konserten utenfor Trondheim Rock Festival sitt arrangement. Har selv stor tro på Judas Priest til enten 6. eller 7. juni, da de på omtrent samme tidspunkt er headliner på Sweden Rock. Passer fint å stikke en tur innom Trondheim da. Trondheim Rock Festival har vel som mål å utvikle seg til Norges svar på Sweden Rock. Må si de er på god vei, med Ozzy Osbourne som headliner på første utgave av festivalen, og Iron Maiden til andre. Er veldig spent på hvilke band vi får servert i dag. Lenke til kommentar
noodles Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Ser spanande ut med TRF-konseptet. Dukkar Judas Priest opp gjer eg det same, inga tvil om det. Eg er også samd med Snikpellik når han seier at det er positivt med store arrangement utanfor hovudstaden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 De har litt å leve opp til da, med hensyn til Sweden Rock. Sweden Rock har blitt arrangert siden 1992, og de har hatt band som Deep Purple, Black Sabbath, Alice Cooper, Motörhead, Dio, Scorpions, Mötley Crüe, Heaven & Hell, Aerosmith og mange andre. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Begynner vel snart å bli på tide at bandene annonseres. Begynner å bli seint på dagen nå. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Judas Priest er vel klare?? Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Iron Maiden er vel det eneste bekreftede bandet ... hadde ikke gjort noe om Judas Priest ble annonsert nå. Endret 3. januar 2008 av Snikpellik Lenke til kommentar
noodles Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 http://www.trondheimrockfestival.no/bands.html JUDAS PRIEST! Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Ah, langt i fra overraskende, men dæven så bra! Da blir det nok turen opp til Trondheim på meg også! Faen for en konsertsommer det kommer til å bli! Stage Dolls er forøvrig grisekult. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Judas Priest og Iron Maiden, glad jeg bor under en km unna Lerkendal :!: Skjønner ikke de som heller drar til Oslo for å se Maiden, blir garantert mer liv med trøndere som publikum. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Da fikk jeg rett da. Judas Priest som headliner 7. juni! Dette blir stort folkens! Lenke til kommentar
Zepter Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Det var da som bare svarte da.. Nå må jeg kanskje to ganger opp på Lerkendal. Bor i Rogaland :!: Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Hva er pointet med å kalle det festival når det strekker seg nesten over en måned? Skulle heller vært sånn at alle bandene spilte i løpet av ei uke.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Festivalen varer da ikke fra 6. juni til 22. juli. Den er bare delt i 2 deler. Lenke til kommentar
SheikDarunia Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Hehe, jeg trodde/mente heller ikke det. Jeg synes bare at festivalen skulle vært "sammenhengende". Hadde vært mye mere lettvint! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Festivalledelsen hadde vel et meget sterkt ønske om å få Iron Maiden til Trondheim, og det passet vel ikke inn i turneplanen deres å få de hit i juni, så da booket de vel Maiden likevel og lagde en del 2 av festivalen på den aktuelle datoen. Det blir vel bare 2 andre band den dagen, så det blir vel mer en egen konsertopplevelse. Valgte nå likevel å ta det med i tråden da det inngår i festivalen. Jeg mener å ha lest ett sted at vi får til sammen 15 band 6. og 7. juni. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Hadde festivalen vært sammenhengende, ville det vært en syk line-up i alle fall. Vurderer å se Maiden i Trondheim også... da blir det i så fall tre Maiden-konserter på fire dager, hehe... får se om jeg får med noen Lenke til kommentar
noodles Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det er litt same greia med Gods of Metal i Italia, der er det to dagar i byrjinga av juni og ein i slutten. Men ordet festival har ei litt anna tyding i TRF fordi det er ikkje ein festival slik me vanlegvis høyrer om, men tre store konsertar med ein bråte band. Det gjer det eit mindre problem at del ein og to er skilde slik som dei er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 TRF er ikke en musikkfestival med festivalcamp og stort festivalområde og alt det der nei. Det er vel meningen at TRF skal være en mer urban festival der selve konsertene og musikken står i fokus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå