Gå til innhold

Få en stasjonær PC til å funkere som MediaCenterPC (elns)

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har egentlig ikke så veldig mye erfaring med hjemmekino og slikt, men vil gjerne starte nå, så jeg har et spørsmål, skal prøve å gi så mange opplysninger som mulig så det blir lettere å svare (for dem som gidder å lese).

Jeg har nettopp kjøpt meg en ny data, og det vil si at jeg har en gammel data som står og støver ned.

Så det jeg tenkte, var at jeg ville prøve å få den maskinen til å bli en MediaCenter PC, og koble den til TV'n og anlegget som står her.

Men alle mediafilene jeg ville at MediaCenter PC-en skulle spille av på anlegg og tv, ligger og koser seg på den flyttbare harddisken , og den harddisken er koblet til den andre maskinen jeg bruker hele tiden.

Så er det mulig å få begge maskinene til å bruke denne harddisken? uten å måtte flytte på harddisken hele tiden?

Her er delene jeg har:

Data 1 (MedieCenter PC):

- Harddisk: 120gb (/8gb, kommer ann på hvor mye jeg trenger, vil helst bruke 8gb'n)

- Skjermkort: ATI Radeon X1600 Pro (utganger: DVI, S-Video og VGA)

- Alt annet som pleier å være i en data som ikke har så mye å si i denne sammenhengen.

Data 2:

- Harddisk: 120gb (+500gb ekstern HDD)

- Nvidia Geforce 8600 GT (Utganger: DVI, DVI og S-Video)

- Alt annet som pleier å være på en maskin.

TV:

- Innganger: VGA, HDMI, Scart, S-Video

- 37" HDklar

Lyd:

- 5.1 lyd

- Optisk lydinngang

Hub for å koble de 2 maskinene sammen på nettverk

Altså:

Jeg vil at den nye dataen skal være "masterPC" og Data2 skal være koblet til TV og Lydanlegget slik at jeg kan få spilt av alle filmer og lydfiler på anlegget og tv'n via MediaPC'n uten at den eksterne Harddisken med alle filene skal fjernes fra den nye datamaskinen. Gir det noen mening? :ermm:

Neppe... men dere forstår sikkert litt...

Lar dette seg gjøre?

Hadde jeg skulle kommet frem med en løsning selv, ville jeg prøvd å skaffe "Windows XP Media Center Edition" til MediaPC'n, og kobla de to sammen vha. et nettverk. Men blir det ikke veldig tregt å åpne og finne frem filer på den måten da? Hvis nettverket funker som på LAN? Tar jo evigheter å bla igjennom og åpne andre maskiners filer over nettverk.

La meg høre deres ord!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...