Gå til innhold

xfx 8800 gt kjøler

hjefre

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at dette hjelper noe, men jeg hadde gf 6800 xfx, hadde samme problemet, varmen var altfor høy fra dag 1, skjermkortet ble dessverre ødelagt av varmen etter hvert.

Vil fraråde alle å kjøpe xfx ;) i hvert fall på veldig varmeskapende modeller.

Lenke til kommentar
Veit ikke om de passer til 8800 GT, men jeg har kjøpt to Thermalright HR-03 Plus til mine GTX-er, og de når maks 55 grader load. De er GTX i tillegg, de blir jo varmere.

post-89409-1199351862_thumb.jpg

post-89409-1199351869_thumb.jpg

post-89409-1199351877_thumb.jpg

337555.jpg

tr-hr03plus.jpg

De tar stor plass da (1.8x GTX), så Tri-SLi med de er uaktuelt fant jeg ut. :(

Jeg har gitt opp standard kjølern på kortet. Den er dårlig og den bråker vannvittig. Passer Thermalright HR-03 Plus på GT kortet? Er det noen erfaringer med andre kjølere på kortet?

Lenke til kommentar

Skal snart stikke ned til Posten og hente Thermaltake DuOrb til GT'en min. Kan sikkert skrive ned noen erfaringer med den :)

Passer Thermalright HR-03 Plus på GT kortet?

Er ikke helt sikker, men det har jo kommet ut en egent HR-03 variant til GT-kortet. Se her

Lenke til kommentar
Skal snart stikke ned til Posten og hente Thermaltake DuOrb til GT'en min. Kan sikkert skrive ned noen erfaringer med den :)

Passer Thermalright HR-03 Plus på GT kortet?

Er ikke helt sikker, men det har jo kommet ut en egent HR-03 variant til GT-kortet. Se her

ja skriv alt du kan om den i støy og temp.

Lenke til kommentar

Ja, nå har det seg at noen glemte å legge opp i Arctic Silver ArtiClean 2 opp i pakken min, dermed blir monteringen litt utsatt. :/

[edit] Fikk i hvert fall tatt en lydsjekk. Ble ganske imponert, selv skriver TT at den ligger rundt 21dB og jeg vil nok tippe at den ligger på 25-26dB. Nå er jo disse tallene ren gjetning, men at den er mye stillere en stock vifte på 100%, det er garantert :p

Endret av OndApe
Lenke til kommentar
Det virker veldig rart, har samme kortet men har klokket det til 710/2100 nå og mitt ligger på 40 i idle og kommer ikke over 65 :p du burde se i forcewaren at vifta kicker inn tidligere, det er et must!

HVA ER FORCEWAREN. ER DET ET SOFTWARE?

Ja, nå har det seg at noen glemte å legge opp i Arctic Silver ArtiClean 2 opp i pakken min, dermed blir monteringen litt utsatt. :/

[edit] Fikk i hvert fall tatt en lydsjekk. Ble ganske imponert, selv skriver TT at den ligger rundt 21dB og jeg vil nok tippe at den ligger på 25-26dB. Nå er jo disse tallene ren gjetning, men at den er mye stillere en stock vifte på 100%, det er garantert :p

HAR DET MYE Å SI HVILKEN PASTA DU BRUKER?

Endret av hjefre
Lenke til kommentar
Det virker veldig rart, har samme kortet men har klokket det til 710/2100 nå og mitt ligger på 40 i idle og kommer ikke over 65 :p du burde se i forcewaren at vifta kicker inn tidligere, det er et must!

Hva kjører du vifta på egentlig? 100%?

Lenke til kommentar
HAR DET MYE Å SI HVILKEN PASTA DU BRUKER?

ArtiClean er et rensesett for å fjerne den gamle kjølepastaen slik at man kan sette på ny. Men det vil nok bli noen graders forskjell hvis du sammenligner mellom en kvalitets-pasta og en mindre god pasta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...