salah Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Ja, enkelt og greit. Skal kjøpe en Renault 19, 93-modell og den er ganske så fin innvendig og har gått lite, og pappa mener dette merket er søppel, uten å ha sett snurten av den. Bilen har gått under 200 000 km. Hva slags erfaringer er det med denne bilen? Eller Renault generelt? Endret 3. januar 2008 av salah Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Gamlingen har en 92 modell som er nå gått nærmere 350000.... Har vært bemerkelsesverdig lite trøbbel med den! Lakken er som ny til å være så gammel! Men håper den du skal kjøpe er billig.... Endret 3. januar 2008 av Jotun Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Disse bilene pleier og gå billig. Man kan helt klart gjøre et kupp, men det er en fordel at du kan skru litt. Uhyggelig biler og skru på pga alle lekasjene og franske løsninger, men det pleier og rusle og gå. Dønn strøkne blir dem aldri... Om jeg ville anbefalt det til en kompis? nei... Lenke til kommentar
ovehenning Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Ja, enkelt og greit. Skal kjøpe en Renault 19, 93-modell og den er ganske så fin innvendig og har gått lite, og pappa mener dette merket er søppel, uten å ha sett snurten av den. Bilen har gått under 200 000 km. Hva slags erfaringer er det med denne bilen? Eller Renault generelt? Har elendig erfaring med en megane 97 modell, der det var mye tull. Bilen var kjørt 95000 når motoren til slutt ga seg. (servicer fulgt og pent kjørt siden det var mamma sin bil) Mye rust på desse bilene. Hva skal du gi for denne? De er vel rundt 10-20000 kanskje? Sjekk opp bilen godt om du ender opp med denne, men det er menge andre billige biler som tradisjonelt er betre.. Lenke til kommentar
pkrf58 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Min erfaring med Renault er topp! Hadde en R5 i 10 år. Topp bil, byttet drivaksling og noe exos, ellers ok! God og kjøre. +++ Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Bare for å stjele litt plass fra trådstarter her. Hvordan er kvaliteten på Kangoo (gjerne 4x4) yngre enn 5 år? Gjerne kontra Berlingo eller lignende varebiler. Endret 3. januar 2008 av >Jonas< Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Bare for å stjele litt plass fra trådstarter her. Hvordan er kvaliteten på Kangoo (gjerne 4x4) yngre enn 5 år? Gjerne kontra Berlingo eller lignende varebiler. Jeg har lest at Kangoo tar en del lyspærer her og der, og med min Nissan Kubistar (samme bil, bare annen logo på) så kan jeg bekrefte dette. Har byttet 3 nærlys-pærer og nytt kupe-lys er underveis. Bilen er snart 2 år(jeg trodde pærer holdt seg lengre). Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Bare for å stjele litt plass fra trådstarter her. Hvordan er kvaliteten på Kangoo (gjerne 4x4) yngre enn 5 år? Gjerne kontra Berlingo eller lignende varebiler. Jeg har lest at Kangoo tar en del lyspærer her og der, og med min Nissan Kubistar (samme bil, bare annen logo på) så kan jeg bekrefte dette. Har byttet 3 nærlys-pærer og nytt kupe-lys er underveis. Bilen er snart 2 år(jeg trodde pærer holdt seg lengre). Hvordan er kvaliteten ellers da? Jeg har lest og hørt at det var lite tull med tohjulstrekkeren, men jeg har ikke hørt så mye om firehjulstrekkeren. Firehjulssystemet med mer kommer jo fra Nissan det også, så det holder vel god kvalitet det også kanskje? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Har byttet 3 nærlys-pærer og nytt kupe-lys er underveis.Bilen er snart 2 år(jeg trodde pærer holdt seg lengre). Hva slags pærer har denne? Jeg hadde en Partner -98, den hadde H4, og de holdt normalt lenge (rundt 1 år?). Min Astra -99 har H7 på nærlys, og disse ryker oftere. Når jeg bruker Osram/Philips/GE holder de 3-9 mndr, Biltema eller andre holder fra noen få dager til kanskje et par mndr :-( Andre pærer holder bra, og ladespenningen er som den skal være. Lenke til kommentar
larschroe Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Det med lyspærene er nok på grunn av høy ladespenning. Det har vært et problem på enkelte Opel-modeller også. Lenke til kommentar
Carman Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Morra mi hadde ei Renault Megane.. den tapte ho penger på som bare f**n! det er sikker sonn at om du kjøper en til la oss si 100.000, drar hjem, og så drar du opp igjen og prøver å selge den til en annen persjon ved å be om et tilbud. er jeg sikker på du du bare får 70.000 og så selger de den for 100.000 igjen... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Morra mi hadde ei Renault Megane.. den tapte ho penger på som bare f**n! det er sikker sonn at om du kjøper en til la oss si 100.000, drar hjem, og så drar du opp igjen og prøver å selge den til en annen persjon ved å be om et tilbud. er jeg sikker på du du bare får 70.000 og så selger de den for 100.000 igjen... Eg tror eg ville overlatt bilkjøp og salg til andre hvis du er så dårlig å selge og kjøpe! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 (endret) Renault har tapt seg endel på modeller som bare har vært feil på omtrendt, dette inkluderer bl.a Laguna II (2002-2007), og det virker som at Megane på slutten av 90-tallet har vært samme greia. Andre modeller som f.eks 19, og Laguna (1994-2001), har stort sett veldig lite feil. De fleste funker som de skal hele livet, mens enkelte modeller har mye feil. Slik er det på alle bilmodeller, man hører om de som er feil på, mens de som ikke er feil på kjører bare stille rundt uten at noen hører noe til dem. Min Laguna 1997 (230 000km) kan jeg ikke si noe særlig negativt om.. Jeg har i vertfall ikke noen grunn til å ikke anbefale Renault. En ting er btw. rimelig 100% sikkert. En Renault fra 1990 og utover kastes ikke på dynga pga. rust. Endret 5. januar 2008 av jonepet Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 5. januar 2008 Del Skrevet 5. januar 2008 Jeg skal i morgen prøvekjøre, og muligens kjøpe hvis jeg liker bilen, en 2004 Kangoo 1.6 4x4. Selger har flere biler som tidligere har vært postbiler, og som alle har fulgt postens serviceavtale. Selger har flere biler. Den billigste koster 35.000 og har gått 160k km, mens de neste koster vel fra 42k kr og har gått fra rundt 86-100k km. Alle skal ifølge selger være pene, og ha blitt godt fulgt opp siden posten bare leaser bilen, og har et ansvar for å holde bilene i orden slik at selskapet som eier bilene skal få solgt de igjen etter leasingperioden. Derfor skal de visstnok være i teknisk god stand. Dersom det er noe feil med bilene rettes feilene opp på selgers regning før salg. Jeg hadde ikke tenkt til å bruke noe særlig mer enn 40k kr på bil (eks årsavgift). Utstyrsmessig er de like, så det er vel bare kilometerstanden som er forskjellig. Er det verdt å betale 7000,- mer for en bil som har gått 60-70k km mindre, dersom de er i like god stand? Kommer til å sjekke dekk, når reg. reim, clutch og lignende sist ble byttet så jeg finner ut sånn noenlunde hvem som vil koste mest i nærmeste fremtid. Hva er deres synspunkter? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Morra mi hadde ei Renault Megane.. den tapte ho penger på som bare f**n! det er sikker sonn at om du kjøper en til la oss si 100.000, drar hjem, og så drar du opp igjen og prøver å selge den til en annen persjon ved å be om et tilbud. er jeg sikker på du du bare får 70.000 og så selger de den for 100.000 igjen... Jeg hadde en Megane for et par år siden. Kjøpte for 50 og solgte for 55 et halvt år senere. Ikke skyld på Renault for at du er en dårlig selger. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg hadde ikke tenkt til å bruke noe særlig mer enn 40k kr på bil (eks årsavgift). Utstyrsmessig er de like, så det er vel bare kilometerstanden som er forskjellig. Er det verdt å betale 7000,- mer for en bil som har gått 60-70k km mindre, dersom de er i like god stand? Kommer til å sjekke dekk, når reg. reim, clutch og lignende sist ble byttet så jeg finner ut sånn noenlunde hvem som vil koste mest i nærmeste fremtid. Hva er deres synspunkter? Ja, uten tvil! Tenk på kjøremønsteret slike postbiler er utsatt for, dog var prisforskjellen mistenkelig lav hvis det skiller 70000km mellom de så sjekk den svært nøye. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg hadde ikke tenkt til å bruke noe særlig mer enn 40k kr på bil (eks årsavgift). Utstyrsmessig er de like, så det er vel bare kilometerstanden som er forskjellig. Er det verdt å betale 7000,- mer for en bil som har gått 60-70k km mindre, dersom de er i like god stand? Kommer til å sjekke dekk, når reg. reim, clutch og lignende sist ble byttet så jeg finner ut sånn noenlunde hvem som vil koste mest i nærmeste fremtid. Hva er deres synspunkter? Ja, uten tvil! Tenk på kjøremønsteret slike postbiler er utsatt for, dog var prisforskjellen mistenkelig lav hvis det skiller 70000km mellom de så sjekk den svært nøye. Det kan jo tenkes at girkasse og clutch nylig er byttet på bilen som har gått 160k km. Men dette er noe jeg kommer til å sjekke etterpå. Hvis det og andre slitdeler nylig er byttet på den som har gått lengst er det mulig jeg går for den billigste. 7000,- er den del for meg, og hvis jeg i tillegg veit om dyre utgifter som vil komme i nærmeste fremtid trur jeg kanskje det er like greit å velge den som har gått lengst. Får jo en del for 7000, og enda mer hvis det er slik at clutch og lignende dyre deler må byttes i nærmeste fremtid på den som har gått kortest. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Det eneste fordelen med den som har gått lengst er at den antagelig har gått hos ett landpostbud med lang rute, der er det som regel bare en sjåfør med unntak av ferievikarer o.l og dette kan bety at den er kjørt meget pent. Med registreringsnummeret kan du jo ringe Bilia eller ett annet merkeverksted og få ut service historikken på den, jeg tror posten brukte merkeverksted på vedlikeholdet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå