DeviantFractal Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 (endret) Philips 32PFL5522D Oppløsning: 1366x768 Lysstyrke: 500 cd/m2 Kontrast: 6000:1 Bildeformat: 16:9 Responstid: 8ms Tilkoblingsmuligheter: HDMI (x2), S-video, Composite Video, Component Video, CI card slot, SCART (2x), PC VGA Fargesystem: PAL/SECAM Lydsystem: Incredible Surround Andre funksjoner: - Pixel Plus HD - 3D digital kamfilter (combfilter) Samsung LE32S81 Oppløsning: 1366x768 Lysstyrke: 500 cd/m2 Kontrast: 7000:1 Bildeformat: 16:9 Responstid: 8ms Tilkoblingsmuligheter: HDMI (x2), S-video, SCART (2x), PC VGA, Component Video Bildesystem: PAL/SECAM Lydsystem: SRS Tru Surround XT Andre funksjoner: - Game mode ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Jeg skal kjøpe en av dem i morgen, men greier ikke helt å bestemme meg for hvilken TV jeg skal ha.. Begge tvene koster like mye 4995,- på Siba, og jeg tror de begge er gode tver for sin prisklasse. Foreldrene mine har en Samsung fra før av (LE32R51) som jeg synes er bra, og Samsung er jo kjent for å være et bra merke. Et stort pluss med Samsungen er jo den høye kontrasten (selv om den er dynamisk). På Philipsen er det største plusset for meg Pixel Plus HD, men hvor stor effekt den har over en tv uten pixel plus (eller tilsvarende) kommer jeg ikke til å se før i morgen. Dessuten har jo også den en høy dynamisk kontrast. Tilkoblingsmulighetene på begge tvene er gode, og selv om kanskje Philipsen har litt flere tilkoblingsmuligheter, holder Samsungens utvalg for meg. Ellers er begge TVene ganske så like i hvertfall når det kommer til spesifikasjoner. Om Samsungen eller Philipsen har et overtak når det kommer til skjermen og bildekvalitet vet jeg ikke, men jeg tror kanskje Pixel Plus HDen kommer til å gi Philips overtaket. Forhåpentlig vis får jeg sjekket dette i butikken i morgen. Er det noen av dere her som vet noe mer om tvene? Hva er deres personlige valg, og hvorfor? Endret 3. januar 2008 av Scarymovies Lenke til kommentar
Nikko_ Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Jeg skal med stor sannsynlighet kjøpe Samsungen i morgen, kan gi tilbakemelding på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå