Gå til innhold

passer kjøleren i kabinettet?

sword

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere diverse nye komponenter i min maskin for å få den bedre og mest mulig silent.

Blandt produktene jeg har bestemt meg for er:

Kabinett: Antec P182

HK: MSI P35 Platinum

CPU: Intel Core 2 Duo E6750

Planen er å sette inn en ekstra 120mm vifte i front og skru ned spenningen på alle kabinettviftene slik at jeg får god luftgjennomstrømning med så lav lyd som mulig. Jeg vil da ende opp med 4stk 120mm vifter i kabinettet: back, top, front og internt ved PSU.

Men jeg står fast når jeg skal velge CPU-kjøler...

Kriteriene er at den skal være så stille som overhodet mulig (har ingen planer om overklokking), og sist, men ikke minst, at den passer på hovedkortet (at ikke chipset-heatpipes står i veien f.eks) og i kabinettet (mtp. høyde og bredde på kjøleren)

Har sett litt på følgende kjølere:

Noctua NH-U9 (UH12 er for stor, og krever at jeg fjerner topvifta i kabinettet)

Scythe SCNJ-1000 Ninja

Jeg har ikke tenkt å sette vifte på noen av disse hvis de evt. skulle passe. det forårsaker mye støy, og god luftgjennomstrømning gjennom kabinettet ser jeg på som en bedre løsning. åpen for forslag og råd her naturligvis :)

Så lurer jeg på om dere vet hvilken av disse, nevnt over, som passer med HK og kabinett. og evt. om dere har noen andre anbefalinger å gi til mitt bruk.

Endret av sword
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg monterte en schyte ninja i mitt kabinett og er svært fornøyd.

000_0080.jpg

Har en BE 2300 AMD prosessor som bare er på 45W så jeg greier meg uten vifter på den.

Har en vifte for hdd og psu, og en vifte for det øvre kammeret.

000_0084.jpg

000_0088.jpg

Endret av Cerv
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du vil møte noen problemer med viftene, jeg kan finne frem vifterammene i morra og sjekke.

Når det gjaldt hovedkortet er jeg litt mer usikker, jeg har ca 1cm klaring fra øvre del av ram-brikken til nedre kjølefinne på Schyte'n. Jeg kan gløtte litt på det samtidig..

Jeg tror det kan bli trangt, men at det går, ikke hold meg ansvarlig dog... Er ikke sikker på hvordan du setter på braketten på den sokkelen..

kan måle litt kjapt i morra..

Endret av Cerv
Lenke til kommentar

Nå har jeg kikket litt ...

Jeg tror ikke du vil få noen konflikt med viftene, de ligger rett mot chassiet.

Se forøvrig her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t&p=9935107

Jeg tror heller ikke kjøleren vil være i direkte konflikt med noe på hovedkortet, når du først har montert den. Kjenner som sagt ikke til festeanordningen på HK'et ditt, men det er vel alltid greiest å montere kjøleren før du monterer HK'et inn i kassa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...