sword Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) Jeg skal oppgradere diverse nye komponenter i min maskin for å få den bedre og mest mulig silent. Blandt produktene jeg har bestemt meg for er: Kabinett: Antec P182 HK: MSI P35 Platinum CPU: Intel Core 2 Duo E6750 Planen er å sette inn en ekstra 120mm vifte i front og skru ned spenningen på alle kabinettviftene slik at jeg får god luftgjennomstrømning med så lav lyd som mulig. Jeg vil da ende opp med 4stk 120mm vifter i kabinettet: back, top, front og internt ved PSU. Men jeg står fast når jeg skal velge CPU-kjøler... Kriteriene er at den skal være så stille som overhodet mulig (har ingen planer om overklokking), og sist, men ikke minst, at den passer på hovedkortet (at ikke chipset-heatpipes står i veien f.eks) og i kabinettet (mtp. høyde og bredde på kjøleren) Har sett litt på følgende kjølere: Noctua NH-U9 (UH12 er for stor, og krever at jeg fjerner topvifta i kabinettet) Scythe SCNJ-1000 Ninja Jeg har ikke tenkt å sette vifte på noen av disse hvis de evt. skulle passe. det forårsaker mye støy, og god luftgjennomstrømning gjennom kabinettet ser jeg på som en bedre løsning. åpen for forslag og råd her naturligvis Så lurer jeg på om dere vet hvilken av disse, nevnt over, som passer med HK og kabinett. og evt. om dere har noen andre anbefalinger å gi til mitt bruk. Endret 4. januar 2008 av sword Lenke til kommentar
sword Skrevet 4. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2008 (endret) ingen som har erfaring med disse 2 viftene på mitt oppsett over? Endret 4. januar 2008 av sword Lenke til kommentar
sword Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 ingen som har noen anelse? Lenke til kommentar
Cerv Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) Jeg monterte en schyte ninja i mitt kabinett og er svært fornøyd. Har en BE 2300 AMD prosessor som bare er på 45W så jeg greier meg uten vifter på den. Har en vifte for hdd og psu, og en vifte for det øvre kammeret. Endret 7. januar 2008 av Cerv Lenke til kommentar
sword Skrevet 7. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2008 (endret) takk for gode bilder Cerv, men har du prøvd med top og back-viftene som fulgte med kabinettet? ut i fra bildene ser det ut som det skal fungere med begge to, men kan aldri vite og en ting til: tror du Ninja vil passe på dette hovedkortet? https://prisguiden.no/product.php?p...amp;view=images er litt bekymret for chipset-heatpipes... Endret 7. januar 2008 av sword Lenke til kommentar
Cerv Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 (endret) Jeg tror ikke du vil møte noen problemer med viftene, jeg kan finne frem vifterammene i morra og sjekke. Når det gjaldt hovedkortet er jeg litt mer usikker, jeg har ca 1cm klaring fra øvre del av ram-brikken til nedre kjølefinne på Schyte'n. Jeg kan gløtte litt på det samtidig.. Jeg tror det kan bli trangt, men at det går, ikke hold meg ansvarlig dog... Er ikke sikker på hvordan du setter på braketten på den sokkelen.. kan måle litt kjapt i morra.. Endret 8. januar 2008 av Cerv Lenke til kommentar
sword Skrevet 8. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2008 det hadde vert fint. takk skal du ha Lenke til kommentar
Cerv Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 Nå har jeg kikket litt ... Jeg tror ikke du vil få noen konflikt med viftene, de ligger rett mot chassiet. Se forøvrig her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t&p=9935107 Jeg tror heller ikke kjøleren vil være i direkte konflikt med noe på hovedkortet, når du først har montert den. Kjenner som sagt ikke til festeanordningen på HK'et ditt, men det er vel alltid greiest å montere kjøleren før du monterer HK'et inn i kassa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå