an_far Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei, eg lure på kossen eg kan regne ut kor mye eg får igjen for skattefradrag på renter eg betale på huslånet. Har fått me meg at me får 28% i fradrag, men kossen regne eg det ut? Eg har fått to forskjellige forklaringer tidligere, men de eg fekk forklaringene fra va ikkje heilt sikre sjøl, så kansje någen her kan hjelpa meg. 1. forklaring: Hvis eg har betalt 100.000 i renter så får eg 28% tilbake, altså eg får 28.000,- tilbake 2. forklaring: Hvis eg har betalt 100.000 i renter så sleppe eg å skatte for 28% av de pengene. Altså då vil eg få tilbake så mye som eg sko ha betalt i skatt for 28.000,- håper någen kan svare meg snarest. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 (endret) 1. forklaring er rett. Du slipper å skatte (28%) av alle renteutgiftene, altså 28% av 100.000,- Endret 2. januar 2008 av Inge Rognmo Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 1. er riktig ja, du kan selv se effekten på skatten din ved å gå til http://www.skatteetaten.no/applikasjoner/E...7_12042007a.htm og legge inn betalte gjeldsrenter under fanen "fradrag". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå