Gå til innhold

Jeg lurer på noe angående fettforbrenning og kalorier!

Anbefalte innlegg

Jeg har noen spørsmål angående trening og fettforbrenning, jeg personlig trener på et sportsenter, det varier fra 2 til 4 dager i uka hvor mye jeg trener. Jeg enten sykler eller blir kjørt til jeg får scooter, distansen er 5km til sportsenteret og 5km hjem igjen. Så til spørsmålene.

Hvor mye kalorier forbrenner en person i timen hvis han ikke er i aktivitet, f.eks ser en film?

Alle sier jo "Forbrenn mer kalorier enn du inntar" Hvordan vet jeg hvor mye kalorier jeg inntar, og når vet jeg hvor mye jeg har tatt av? Sikkert bare jeg som er dum nå, som ikke forstår det helt. Er det bare å lese på "Kcal innholdet på gulosten?" Så finner du ut hvor mye kalorier du inntar hvis du spiser 100g at det. :p Jeg personlig spiser ikke så mye som 100g, men på all mat og drikke reknes det ut av 100g.

Føler ikke jeg har fått svar på dette tidligere.

Kan noen og skrive eller linke til en side der jeg kan lese om hvordan gå ned i vekt med trening og sunt kosthold, en innholdsrik side?

Trenger litt hjelp. :)

Endret av Remains
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvor mye kalorier forbrenner en person i timen hvis han ikke er i aktivitet, f.eks ser en film?

Varierer med kroppsstørrelse osv men rundt 70 kcal / t

Det man gjør for å regne ut kaloriene er å bruke en standard formel på 33 kcal pr kg kroppsvekt =

vedlikeholdsnivå og vil man da ned i vekt så legger man seg på 28 kcal pr kg kroppsvekt så justerer man etter fremgangen.

Ingen er like men 22-28 kcal pr kg kroppsvekt pr dag for diett og

35-42 kcal pr kg kroppsvekt for opp i vekt / bulk er en stor pekepinn, vil si 95% ligger innen for der.

http://www.myorevolution.com/

http://www.tn.no/

http://www.treningsforum.no/

Release YOUR Potential

Etter å ha lest ryp og sett igjennom fingrene på kosttilskuddsdelen så har man i alle fall en god start.

Lenke til kommentar

Om du skal holde vekten og veier 75 kg så blir det teoretisk

75kg x 33 = 2475 kalorier.

Ja, står det 400kcal pr 100g på brødet og du spiser 150g er det 600 kalorier.

1gram karbohydrat er 4 kcal

1 gram protein er 4 kcal

1 gram fett er 9 kcal

Energiforbruk kan du regen ut her sånn ca.

Lenke til kommentar
Gjest Medlem-148998

Jeg vil anbefale deg en ting. Ikke TELL kalorier. Det ender med at du blir gæren :p

Hvis du f.eks skal spise en brødskive med salami, skal du da ta skiva og legge på vekta, se hvor mye den veier, så se hvor mange kcal det er i 100g, og regne det ut ? Det er bare latterlig. Greit å vite hvor mange kalorier det er i det du spiser, f.eks sånn som det står på melkekartonger, men ikke la det gå helt til hodet på det.

Sørg for ikke å drikke for mye brus, eller juice. Ikke spis godteri hver dag, og hold deg i fysisk aktivitet.

En gang i blant kan du jo selvfølgelig kose deg med godteri. Men det finnes sunnere alternativer der og.

F.eks Cola light, og popkorn. Bedre enn vanlig Cola og potetgull:)

Rett og slett, få i deg færre kalorier, beveg deg mer, så går det nok bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...