SirAmp Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hei! som emnetittelen sier har jeg mange problemer med en VW Vento 1,8 CL 1995. et par ganger kommer jeg til å si "så lenge jeg har kjørt bilen" bilen er ikke min så vet ikke hvor lenge problemene har vart, jeg har kjørt bilen siden desember 2005 problemene er disse: Når det er kaldt starter bilen, men stopper igjen, men fram til nå har jeg alltid fått start på den, dog etter ekstremt mange forsøk, dette er ikke noe problem når det er mildt (varmere enn 2-3 minus) virker som problemet desto kaldere og fuktigere det er, en annen ting, når dette har skjedd har ofte vindusviskerene gått med en fart som ikke finnes (sakte og kansje en tuch "hakkete")... Dette problemet er nytt, begynte sammen med kulda i vinter Så lenge jeg har kjørt bilen er det vært store problemer med ABS bremsene, hatt den på verksted mange ganger men de finner ingenting, det er utroolig stkummelt for problemet har ført til at abs'en kobler ut, det er greit, det kan jeg leve med, MEN har også ført til at bilen kuttet bremsene (ABS, banking tikking og alt det der) ved forsiktig bremsing i lav hastighet på tørr asfalt... hva om det skulle skje i 80 på vinterføre? :S Så lenge jeg har kjørt bilen har det kommet en rar lyd, nesten som noe knaking/risting som høres ut som om det kommer fra venstre bakhjul, i begynnelsen var det bare når man rygget, nå er det stadig vekk litt når man svinger, og en konstant during / småristing når man ligger i rundt 110 (på speedometeret) Så lenge jeg har kjørt bilen har det vært av og til at når man blinker til høyre er det akkurat som om alt det elektriske dør et øyeblikk, motoren mister all kraft, men stopper ikke, frontlysene blinker, speedometer og turtall går i null, så er det over, og speedometer og turtall går tilbake slik det skal være og airbag og abs lys tennes og slukkes, akkurat som om man nettop skulle ha vridd om tenningen, av og til skrur abs lyset seg ikke av igjen, men det pleier å la seg fikse ved å starte bilen på nytt. dette problemet har forsåget ikke blitt værre, men virker som om det hender noe oftere, dog ikke veldig ofte fordet Nå nylig har vindusviskerene slått seg på, heelt uavhengig av "spakens" posisjon, når de går sånn, ser ut som fart nr.2 men er ikke helt sikker, spylingen fungerer fortsatt. Plutselig (tilsynelatende uten noen sammenheng med noe annent) stopper de, da funker de helt korrekt, akkurat som de skal, men det varer ikke, uansett om jeg holder meg unna både blink hendel og viskerhendel begynner de å gå igjen, men det virker som om blinking eller visking framprovoserer det det var mange rare spørsmål på en gang, håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Ta av batteripolene og rengjør både batteripolene og batteri skoene. Mye kan tyde på at du har eir mellom disse. Kan også være eir i sikringsboks eller jordingsfeil med slike problemer. Jordingsfeil kan få mange rare konsekvenser men kan også være en og en enkeltfeil, som f.eks visker bryteren din. Ristingen er nok ubalanse i hjulene. Gnisselyden kan komme fra løse fjær i trommel bak. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 takker for svar, tror ikke det er dårlig kontakt på batteripolene, sikringsboksen har jeg ikke sjekket, har byttet dekk og lyden kommer fortsatt, og på både sommer og vinter dekk så det tror jeg ikke, tromlene er sjekket Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 3. januar 2008 Del Skrevet 3. januar 2008 Du må ta av tromlene for å se på fjærene. Det nytter lite å bytte felger/dekk ved gnisselyd. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 3. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2008 ja men for den ubalangsen du snakket om, byttet dekkene pga mønsterdybde, og ja mente tromlene, de er sjekket/ justert på verksted Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå