Gå til innhold

Gaming pc til 8000-10000

Anbefalte innlegg

Har tenkt til å kjøpe ny pc, mest til gaming av kommende spill som age of conan.

PC-en skal koste mellom 8 og 10 tusen.

Planen er å kjøpe en skjermkort nå 8800gts, og senere oppgradere til sli når det trengs.

Har i denne listen lagt til en intel core 2 quad prosessor, mest fordi det er fremtidsrettet, er det noe å satse på?

Er dette hovedkortet bra?

Tar med glede imot alle forslag til endringer og håper på komentarer, takk.

handlevognen

Antec Nine Hundred 751,-

Asus EN8800GTS 512 MB 2380,-

Asus P5N-E SLI 790,-

Intel Core 2 Quad Q6600 1790,-

OCZ DDR2 PC2-6400 Platinum XTC Dual Channel 2GB (2x1024MB) KIT 447,-

OCZ StealthXStream 600 Watt 678,-

Samsung SH-S203B 239,-

Samsung SpinPoint T166 500 GB SATA 729,-

Zalman CNPS9500LED 348,-

Rimeligste totalsum 8076,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Ser svært fint ut det, men eg trur kanskje du burde velga eit litt nyare hovudkort. Viss du skal ha moglegheit for SLI, så er kanskje nvidia 750i eller 780i dei to mest aktuelle. 680i kan også vera eit forslag, men det er kanskje ikkje like nytt som resten av PC-en, og kan bli ein flaskehals.

Kanskje ein annan PSU kunne vore greitt. Corsair sin 550W er eit godt kjøp.

Forresten, har du skjerm?

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Eg ville ikkje ha valgt GTX-kortet. Det har ikkje G92-kjerne. Dei nye versjonane av GT og GTS med 65nm-teknologi er mykje betre å kjøpe no enn GTX. I hw.nos test av det nye GT så slår det til og med GTX-kortet på visse områder, noko som betyr at eg mykje heller ville ha hatt GT enn GTX no, og GTS skal jo vere litt betre enn GT, men der må du nok tenke på prisen.

Vil altså råde deg til å kjøpe GTS 512mb. Obs! husk å kjøpa 512mb-versjonen av GTS, for ellers så kjøper du den gamle versjonen, og det er jo ikkje bra. du kan også ikkje ha noko særleg mindre enn 512mb, med tanke på ka oppløsning du skal ha på skjermen din.

Angåande hovudkortet trur eg du bør gå for nVidias 700-serie. Dette kortet (750i) er eit godt alternativ, men du kan også vurdera 780i-korta viss du har nokre hundrelappar til å rutte med.

Lenke til kommentar
Angåande hovudkortet trur eg du bør gå for nVidias 700-serie. Dette kortet (750i) er eit godt alternativ, men du kan også vurdera 780i-korta viss du har nokre hundrelappar til å rutte med.

Problemet med 700-serien er at det ikke er noen butikker som har dem på lager, er det noen andre kort som

er ca like. Takk for hjelpen med skjermkortet foresten;)

Lenke til kommentar

Takk takk, overså vist den der. 2 spørsmål

På det hovedkortet kan man ikke ha noe annet pci kort om man kjører sli med dual slot kort?(ser ikke ut om det er plass)

Hva er de korte slottene mellom pci slottene?

Lenke til kommentar

gtx har bedre egenskaper når det kommer til høyere resolusjoner og snax som AA og AF. Det har relevans når du nevner skjermen din, som hvis jeg husker riktig, har native resolution på 1650 ?

Eg ville ikkje ha valgt GTX-kortet. Det har ikkje G92-kjerne. Dei nye versjonane av GT og GTS med 65nm-teknologi er mykje betre å kjøpe no enn GTX. I hw.nos test av det nye GT så slår det til og med GTX-kortet på visse områder, noko som betyr at eg mykje heller ville ha hatt GT enn GTX no, og GTS skal jo vere litt betre enn GT, men der må du nok tenke på prisen.

Vil altså råde deg til å kjøpe GTS 512mb. Obs! husk å kjøpa 512mb-versjonen av GTS, for ellers så kjøper du den gamle versjonen, og det er jo ikkje bra. du kan også ikkje ha noko særleg mindre enn 512mb, med tanke på ka oppløsning du skal ha på skjermen din.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

GTS 512 mb burde dra den skjermen i dei fleste oppløsningar, og sidan det kortet er både billegare og yter betre, ville eg klart gå for det.

Og espentf, det Asus-kortet har 3stk. pci 16x :)

Endret av Slettet-xZFMnIz6
Lenke til kommentar
Og espentf, det Asus-kortet har 3stk. pci 16x :)

Ser at det er nok slotts men rent fysisk, når det kommer til plass. ;) gts tar jo to.(er ikke sikker, bare ser sånn ut på bilde)

og noen som vet hva de små slottsene er mellom pci'ene?(de små hvite)

Hva er forskjellen på de blå, den svarte og den hvite?(ser at den hvite er anderledes)

342626.jpg

Takk for alle svar;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...