Gå til innhold

Hvilket avspillingsprogram passer meg best?

jacoP

Anbefalte innlegg

Jeg har nå brukt iTunes i noen år, men ettersom PC-en er tregere og jeg heller bruker en annen PC der hele familiens musikksamling ligger til å legge over musikk til iPoden har jeg tenkt til å skifte. Hovedgrunnen er at jeg har begynt å mislike iTunes siden det er så kronglete. I tillegg begynner musikken å hakke innimellom hvis jeg driver med mye på en gang. Dette er noe som irriterer meg grenseløst. Det er mulig jeg ikke kan få gjort noe med dette (har alerede satt inn ekstra RAM pga PC-en begynner å bli litt gammel, så det trenger jeg ikke).

Jeg lurer da på hvilket program jeg bør bruke. Hvilke mener dere er best? Jeg holder også på å rydde opp i musikkmappene hvis det skulle ha noe og si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i forhold til I tunes, som jeg bare har prøvd et par ganger, holdt på å bli gal

jeg syns winamp er mer oversiktlig, lettere å bruke, mindre resussjkrevende (dette er ikke noe jeg vet bare et intrykk), penere, flere instillingsmuligheter

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg flere.

Har ITunes til iPoden selv om jeg sjelden bruker det til noe

Har winamp til å høre på musikk på pcen

Har DIsc 2 PHone for å få musikk over på mobilen (det fulgte med)

Men stort sett bruker jeg winamp. Lett å bruke, masse skins og gratis :thumbup:

Kan visstnok overføre til iPod med det men det bryr jeg meg ikke om :tease:

Lenke til kommentar

Winamp er, og blir best. Prøv den, lett å bruke og tar ikke mye plass, gitt. Tar ikke hele skjermen slik som for eksempel iTunes.

Winamp har akkurat de man behøver. Jeg er en stor perfeksjonist når det kommer til tagging av musikk (stor forbokstav, altså info for sangene) og der har man View file info ved et høyreklikk. Ikke verre enn det.

Så er du ute etter et program som har og gjør akkurat som du ber den til så er Winamp valget. Er en del herlige skins til Winamp også.

iTunes er noe tull i mine øyne. Har du iPod blir du nesten tvunget til å bruke iTunes, man kan installere plugin til Winamp og andre spillere og overføre der istedenfor i iTunes. (Heldigvis for det)

Endret av Krokanrull
Lenke til kommentar

Har aldri brukt iTunes, så blir ikke lett å sammenligne.

Winamp:

Masse themes. Masse plugins. Programmet kan gjøre akkurat det du ber det om. Om det ikke kan det, finnes den nok en plugin en plass som ordner det.

Mediamonkey:

Litt rotete oppsett av biblioteket (synes jeg), men kan autotagge musikken, sortere den for deg (Musikk\<Artistnavn>\<Plate>\#id - <artist> - <tittel>.mp3 for eksempel) etter id3 tagger.

Selv bruker jeg faktisk Windows Media Player. Lar Mediamonkey ta seg av mappestrukturen og slikt, og bruker automatiske spillelister i WMP, for å kunne synkronisere den med mobilen.

Siden du holder på å rydde opp ville jeg installert MM og latt den ordne det hele for deg (kan kreve litt tid å sette seg inn i).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...